سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ظرفیت بومی فارس در نمایش محشر

کارگردان نمایش بزرگ محشر گفت: تاکید ما برای اجرای این نمایش، استفاده از ظرفیت بومی فارس بوده و در این نمایش تمام ۱۵۰ هنرور از این استان تامین شده‌اند.

صادق فتاحی با اشاره به پیش تولید نمایش میدانی محشر گفت: حدود سه ماه برای آمادگی نمایش در زمین گود کارخانه سیمان شیراز زحمت کشید شد و حدود ۲۷ روز مرحله پیش تولید به طول انجامید.

او، نمایش میدانی دارای دشواری‌های خاص خود است، تعداد بازیگران را حداقل ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: پشت صحنه سخت و وجود مواد منفجره، تعویض به هنگام لباس در آیتم‌ها، تامین کابل برای برنامه‌های نور و ... همگی از دشواری‌های کار نمایش میدانی محشر بود.

کارگردان رویداد محشر گفت: حدود ۷۰ نفر از دست‌اندرکاران این نمایش از تهران و حدود ۱۷۰ نفر از شیراز در حال فعالیت هستند.

فتاحی گفت: از سال ۹۰ شخصا وارد عرصه نمایش میدانی برای اجرا شدیم و از سال ۹۷ مستقلا نمایش میدانی را آغاز کردیم و در واقع محشر نخستین اثر ما از سال ۹۷ است. فصل شیدایی و تنهاتر از مسیح از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

او که استقبال شبانه بیش از ۶ هزار نفری مردم شیراز از این نمایش را مایه خرسندی خود می‌داند، گفت: عشق به نمایش میدانی موجب می‌شود با تمام سختی‌ها در این عرصه تلاش کنیم.

فتاحی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت بومی استانی فارس در اجرای این نمایش، گفت: از شخصیت اصلی نمایش تا سایر هنروران همگی از فارس تامین شدند و همچنین در استفاده از ظرفیت شیراز برای بحث نور و صدا تاکید ویژه داشتیم که همین امر موجب شد فرصت تجربه تولید نمایش توسط مردمان این کلانشهر فراهم شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.