سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد و ۱۱ شهر خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون مشهد و ۱۱ شهر استان خراسان رضوی، در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند.

 محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر این اساس شهر‌های مشهد، باخرز، بینالود، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خواف، داورزن، زاوه، سرخس، صالح آباد و فریمان در شرایط آبی دسته بندی کرونایی قرار دارند.

او با بیان اینکه اکنون هیچ یک از مناطق استان خراسان رضوی در شرایط قرمز نیست، افزود: همچنین در حال حاضر شهرستان کوهسرخ در شرایط نارنجی و سایر شهر‌های استان خراسان رضوی در وضعیت زرد هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همچنان روند ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی کاهشی است، ادامه داد: در هفتمین دوره از اوجگیری شیوع ویروس کرونا، سه روز متوالی هیچ موردی از فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

پهلوان بیان کرد: در حال حاضر ۱۴۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۹۴ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

او تصریح کرد:در یک روز گذشته ۴۶ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۴۴ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی بستری هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۹ نفر است.

پهلوان اظهار کرد: طی یک روز گذشته ۱۴۱ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

او افزود: تداوم همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون نقش موثری در کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.