سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای ناتو: تحریم‌های غرب به قدرت روسیه خسارت وارد می‌کند

یک مقام ناتو مدعی تأثیرگذاری تحریم‌های غرب به قدرت روسیه در ساخت سلاح شد.

راب بائر، رییس کمیته نظامی ناتو گفت: روسیه بیش از پیش تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته است، زیرا برخی تجهیزات مورد نیاز در صنعت نظامی روسیه از برخی کشور‌های غربی تامین می‌شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت: ما اکنون نخستین نشانه‌های جدی را در زمینه تولید تسلیحات نظامی روسیه می‌بینیم. برای مثال آن‌ها مجبور شده اند موشک‌های کروز و تسلیحات پیشرفته را جایگزین کنند.

راب بائر در ادامه تاکید کرد: هر دو طرف روسی و اوکراینی در جنگ با چالش‌هایی مواجه هستند، زیرا این درگیری مستلزم استفاده از تجهیزات نظامی با بودجه‌هایی است که هزینه آن‌ها در دهه‌های گذشته بی سابقه بوده است.

 جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز سه شنبه مدعی شده بود از دست دادن فناوری‌های پیشرفته به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا به شدت بر توانایی مسکو برای حفظ تولید تسلیحات آسیب زده است.

 پیشتر «پت ریدر» سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به جمعی از خبرنگاران اعلام کرد این نهاد آمریکایی تا ۶۰ روز آینده سیستم دفاع هوایی «سامانه موشکی پیشرفته زمین به هوای ملی» (NASAMS) را به اوکراین خواهد فرستاد. بنابراعلام این مقام پنتاگون ۲ سامانه موشکی از این نوع در دو ماه آینده به اوکراین ارسال می شود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.