سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسن یزدانی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان شد

حسن یزدانی با شکست مقابل دیوید تیلور به مدال نقره رقابت‌های جهانی در صربستان رسید.

دیدار‌های رده بندی و فینال اوزان ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر بلگراد در حال برگزاری است که حسن یزدانی به مدال نقره بسنده کرد.

حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان و دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان به عنوان دو رقیب دیرینه با برتری قاطع برابر تمام حریفانشان راهی دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در بلگراد صربستان شدند.

حسن یزدانی که با ثبت رکورد تاریخی و رسیدن به مجموع ۸ مدال المپیک و جهان برترین کشتی گیر ایرانی به لحاظ مدالی است انگیزه‌های فراوانی برای پیروزی داشت اما نتوانست از سد تیلور عبور کند.

یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه برابر هم به میدان رفته اند که سهم تیلور ۳ پیروزی و سهم یزدانی نیز یک پیروزی بوده است.

بر همین اساس در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و صاحب مدال نقره شد.

از نکات قابل توجه در مورد فینالیست شدن یزدانی و تیلور می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هر دو کشتی گیر بدون از دست دادن حتی یک امتیاز خود را به فینال رساندند به طوری که یزدانی تا رسیدن به دیدار فینال در ۳ مبارزه به ۳۱ امتیاز رسید و تیلور نیز در ۳ مبارزه صاحب ۳۳ امتیاز شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
تمام کشتی گیران آمریکایی با برنامه بودن بخصوص باروز و تیلور اگر دیده باشید اول مسابقه قبل از شروع کنار زمین راه می رفتن که استرس تخلیه بشه و نقطه قوت ما رو هم کار کرده بودن مخصوصا باروز که با نشست و برخواست های متوالی تمرکز نخودی رو بر هم زد و انگار مسخ شده بود و دیگه نتونست کشتی بگیرد یه چیزی تو مایه شکار خرگوش توسط سمور ... خیلی حرفه ای و دقیق بودن و مربی های ما که هیچ هنری برای غلبه بر این دو کشتی گیر نداشتند و فقط تماشاچی بودن باعث تأسف است
M
۲۲:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
خخخخ حسن یزدانی کجا تیلور کجا تیلور بچه اروپاست بدن قوی آماده
حسن یزدانی به هیچ وجه نمیتونه برنده باشه چه الان چه بعدا تیلور خیلی آماده هست و حتی حسن یزدانی نمیتونه به پاهاش نوک انگشتاشو برسونه
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
اتفاقا زیر کتف زدن جواب میده الآن خیلی از کشتی گیرهای دنیا دارن شگرد حسن رو میزنن همون زیر کتف زدن
حسن در این کشتی زیر کتف نزد، ولی باز هم پهلوونه ایرانه اینو در جواب اون عزیزی گفتم که گفت زیر کتف زدن جواب نمیده
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
بهتر شد، تا دیگه کری کری نخونید؟؟؟
نقره هم خوبه؟!
حمید
۰۹:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
سلام..دوستان عزیز..حسن یزدانی اون حسن همیشگی بود ولی تیلور اون تیلور سابق نبود...کشتی حسن رو آنالیز دقیق کرده بودن و با برنامه کامل آمده بودن...الان فهمیدم که تیلور چرا این قدر کری میخوند،چون از خودش مطمئن بود....بدون برنامه جدید دیگه نمیشه این تیلور رو برد..دیگه زیر کتف زدن جواب نمیده
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
مبارکش باشه
سيما
۱۰:۰۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
دلمون رو شكوند. هيچ برنامه اي براي مبارزه با حريف نداشت. مربي هامون هم بود و نبودشون كنار زمين فرقي نداشت. كاش حداقل مثل سريال جيران يك قراول خاصه داشتيم ميرفت با كري خوني از جنايتهاي آمريكايي ها در قبال ملت ايران ترس اين سياوس رو كم ميكرد و به اين فجيعت نمي باخت. اينجاست كه فرق يزدانيها با آقا تختي مشخص ميشه. خدا رحمتش كنه كه فقط خودش شايسته و لايق پهلواني بود و ما با انتصاب اين صفت خيلي هاي ديگه رو الكي غره و مغرور كرديم.
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
چندبار به تیلور میبازه
خودشو چرا قوی نمیکنه
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
فرق تختی با ایشان فهمیدیم
نام آشنا
۲۲:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
این یکی از بدترین کشتی هائی بود که تا به حال از حسن یزدانی دیده بودیم . او در حد یک کشتی گیر درجه دوم در فینال ظاهر شد. مسئوول این شکست هم کسی نیست جز سرمربی تیم ملی آقای پژمان درستکار. به نظر این شکست عمدی میامد؟؟!
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
امتیاز اول راهبرد تیلور بود که مربیان مارا گول زد حسن در خواب یک امتیاز بود
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
این همه مربی وکوچ داریم شاگرد حشمت فردوس را کوچ حسن یزدانی کرده بودن بعد تواقع داشتند ببره
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
متاسفانه هردو کشتی گیر اصلا کشتی نگرفتن..از یزدانی همچین کشتی گرفتن بعید بود..خخخخ
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
امریکا قهرمان شد
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
جلو بابای اشغالگر چرا انصراف ندادید
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
هم نخودی باختهم یزدانی
با دعا و نوشته های مذهبی روی دوبنده نمیشه بر تمرین و پشتکار پیروز شد
تیلور واقعا یه سروگردن از یزدانی بهتر و بالاتر بود
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
بنظرم متاسفانه مثل قبل تاکتیک نگرفت و متاسفانه آنالیز درستی نشده بود و یزدانی کشتی و شگرد خودشو کشتی نگرفت. تیلور با زیرکی تمام به کنار تشک میرفت تا یزدانی شگرد خودشو نتونه اجرا کنه و با این حرکت تیز یزدانی بیرون میدان پرت میشد و یزدانی در اینجا باید مستقیما رو در رو میشد و نباید به پشت حرکت می‌کرد در کناره و حاشیه زمین..
علیرضا
۲۲:۳۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
تبریک حسن یزدانی عزیز
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
این دیگه چه کشتی گرفتنی بود از حسن یزدانی،حتی یک امتیاز و یک زیرگیری هم نتونست بگیره ......هم فرهنگی و هم آزاد بشدت خراب کردن.....
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
کشتی فرهنگی
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
پهلوان دوست داشتنی خسته نباشید ولی تو فینال اون یزدانی همیشگی نبودی!! بازم ممنون
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
خدایی ضعیفترین کشتی رو از حسن دیدیم اصلا مدیر فنی نداشت هیچ برنامه ای برای حمله و ضدحمله نداشت انگار تیم فنی هم دوس نداشتن حسن یزدانی مدال طلا رو بیاره