سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه فرهنگ سازی غذای سالم و حلال در هشترود

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان در جلسه فرهنگ سازی غذای سالم و حلال در هشترود گفت: با توجه به اهمیت سلامت جامعه و تضمین گوشت قرمز سالم، با کیفیت و بهداشتی به صورت روزانه از تمامی مراحل کشتار، حمل و نقل، نگهداری و عرضه گوشت قرمز استحصالی دام‌های سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه دام شهرستان‌ها بازدید و نظارت صورت گیرد.

حجت الاسلام نجفی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان  گفت: باید ناظران و ضابطین شرعی در کشتارگاه‌ها حضور دائمی داشته باشد.

آقای بهداد مدیر کل دامپزشکی استان هم از کسب رتبه اول استان در ارزیابی عملکرد‌های دستگاه‌های اجرایی در کشور خبر داد.

او افزود: از اول امسال ۳۰۰ تن انواع گوشت آلوده در استان کشف و ضبط شده است.

او با بیان اینکه شکر خدا تا کنون در استان تب کنگو مشاهده نشده است بر لزوم آگاهی شهروندان از خطر بیماری‌های مشترک دام و انسان بخصوص (تب کریمه کنگو، بروسلوز و کیست هیداتید) تاکید کرد و افزود: رعایت نکات بهداشتی در هنگام ذبح بسیار حائز اهمیت است و افراد در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی در هنگام ذبح ممکن است به بیماری‌های خطرناک ازجمله بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شوند.

مدیرکلامپزشکی استان  گفت: تا کنون ۴۵۶ هزار و ۳۰۰ راس دام سبک و ۲۷ هزار و ۷۱۴ راس دام سنگین واکسینه شده اند.

آقای علیرضا توری فرماندار شهرستان هشترود هم از نبود کشتارگاه در این شهرستان انتفاد کرد و از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست با توجه به وجود دام سبک و سنگین و وجود مرغداری‌های گوشتی در این شهرستان در احداث کشتارگاه اهتمام ورزند.

او  گفت: نبود کشتارگاه باعث شده تا دام و مرغ در سایر شهر‌ها ذبح و کشتار شود که ابن کار باعث می‌شود قیمت آن در این شهرستان نسبت به سایر جا‌ها بیشتر باشد.

برچسب ها: دامپزشکی استان ، ذبح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.