سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبران عقب‌ماندگی‌های اردبیل نیازمند توجه به تربیت نیروی انسانی کارآمد است

استاندار اردبیل با اشاره به عقب‌ماندگی‌های استان در بخش‌های مختلف، جبران این عقب‌ماندگی‌ها را نیازمند برنامه‌ریزی‌های تحول‌آفرین برای تربیت نیروی انسانی موثر و کارآمد دانست.

سیدحامد عاملی گفت:با توجه به عقب‌ماندگی‌های استان اردبیل در بخش‌های زیرساختی، فضای آموزشی، بیمارستانی، راه و...، جبران این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند برنامه‌ریزی‌های تحول‌آفرین در زمینه تربیت نیروی انسانی موثر و کارآمد است.

استاندار اردبیل در همایش مدیران مدارس، راهبران و سرگروه‌های درسی استان که با موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد گفت: بدون منابع انسانی علمی و اقدامات دانش‌بنیان، ثروت‌آفرینی مورد انتظار از ظرفیت‌های مختلف استان اردبیل در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و... تحقق نخواهد یافت.

عاملی ادامه داد: استعدادهای بسیاری در بین دانش‌آموزان استان اردبیل وجود دارد که باید با فراهم آوردن امکانات مناسب، از این استعدادها برای ارتقای علمی استان استفاده شود.

انجام اقدامات لازم برای ارتقای وضعیت قبولی در کنکور و نمرات نهایی

او گفت: با توجه به رتبه پایین استان اردبیل در کنکور سراسری دانشگاه‌ها، پیگیری برگزاری کلاس‌های کنکور برای آمادگی دانش‌آموزان کنکوری از دی ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به این‌که میانگین نمرات نهایی استان اردبیل نیز مطلوب نیست، برای کمک به ارتقای این وضعیت، سوالات ۱۰ سال اخیر امتحانات نهایی استخراج و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد‌ و از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی با همکاری مدیران و معلمان و برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده برای ارتقای سالانه ۲ نمره به میانگین نمرات نهایی مورد توجه باشد.

عاملی می گوید: باید با اجرای عدالت آموزشی، فعال کردن پژوهش‌سراها و خانه‌های خلاق، زمینه پرورش استعدادهای دانش‌آموزان را برای الگو شدن در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کنیم.

اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس با هدف بهبود کیفیت آموزش در اردبیل

عاملی ادامه داد: اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس برای بهبود کیفیت آموزش در استان اردبیل بوده و لازم است مدارس بر اساس شاخص‌های مختلف رتبه‌بندی و نیازمندی‌های لازم برای ارتقای سطح فعالیت آن‌ها احصا شود.

او می گوید: با توجه به این‌که در سال‌های گذشته توجه به ارتقای گروه‌های درسی مورد غفلت واقع شده، تقویت گروه‌های درسی و ایفای نقش در ارتقای کیفیت آموزشی ضروری است.

علم‌آموزی بدون ارتقای وضعیت پرورشی پذیرفتنی نیست

استاندار اردبیل گفت: توجه به علم‌آموزی بدون ارتقای وضعیت پرورشی و تربیتی پذیرفتنی نیست و باید همگام با توسعه علمی، جنبه‌های تربیتی و پرورشی و همچنین بهداشتی نیز در مدارس تقویت شود.

عاملی گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن با استفاده از فضای مجازی و ماهواره‌ای، لازم است دانش‌آموزان چگونگی مواجهه با فضای مجازی و رسانه‌ای را آموخته و سواد رسانه‌ای آن‌ها ارتقا یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.