سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری طرح علاج‌بخشی سد:

طرح «علاج بخشی» سد مسجد سلیمان به صورت جدی در حال پیگیری است

شفیعی‌مقدم گفت: سد مسجدسلیمان روبه اتمام است و عملیات علاج‌بخشی آن آغاز شده.

بهنام شفیعی‌مقدم با اشاره به اینکه مطالعات و عملیات علاج‌بخشی این سد در چند قسمت در حال اجرا است، گفت: مطالعات مغار نیروگاه (تونل‌های قرارگیری ژنراتورها) به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

او افزود: مطالعات بخش بدنه نیز روبه پایان است که به محض اتمام، عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

به گفته آقای شفیعی‌مقدم بر اساس جلسات متعددی که درباره سد مسجدسلیمان برگزار شده مطالعات این سد پیش از انقلاب از سوی چند شرکت خارجی انجام و به دست شرکت آب و نیرو اجرا شده که مشکلات آن چند سال بعد از آبگیری نمایان شد.

با این وجود سد در سال ۱۳۸۷ به سازمان آب و برق خوزستان واگذار شد.

در سال ۱۳۹۶ ، وزیر نیروی وقت تکالیفی برای عوامل مختلف مشخص کرد و مطالعات آن به صورت جدی در حال پیگیری است.

مشاوران داخلی و یا خارجی که درگیر این بحث بودند، روایت‌های متفاوتی دارند، برخی از آنها نگران نیستند و حرکت‌ها و نشست‌های بوجود آمده در آن را طبیعی می‌دانند و معتقدند که منحنی تغییرات روبه افول است و سد به تدریج به حالت پایدار می‌رسد اما بعضی از مشاوران نیز مقداری نگرانی دارند و براین باورند که موضوع باید جدی‌تر پیگیری شود و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

بر اساس این گزارش، سد خاکی مسجدسلیمان با ارتفاع ۱۷۷ متر و حجم ۲.۶ میلیون مترمکعب، یکی از بلندترین سدهای خاکی کشور از جنس سنگریزه‌ای با هسته رسی قائم است که در ۲۵ کیلومتری شهر مسجدسلیمان با هدف تامین ۲۰۰۰ مگاوات انرژی برقابی ساخته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.