به گزارش سایت دیلی میل، تحلیل شرکت «اپتوپیا» (Apptopia) نشان میدهد هزینه خرید در اپ گوگل در این بازه زمانی فقط ۹ درصد رشد کرده است. این شرکت اشاره میکند هرچند سال گذشته میلادی آمریکا دچار تورم شد، اما افزایش قیمتها در اپ استور اپل مربوط به قبل از آن بوده است.
شرکت مذکور معتقد است بالا رفتن هزینهها مربوط به اقدام «شفافیت ردیابی در اپ» اپل است که در فوریه ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد.
اپتوپیا در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: کاربران قبل از افزایش تورم در ۲۰۲۲ میلادی متوجه افزایش قیمتها در اپ استور اپل شده بودند. این امر نشان میدهد احتمالا ناشران نسبت به افزایش هزینههای مربوط به نصب برنامه به دلیل سیاستهای «شفافیت ردیابی در اپ» اپل واکنش نشان داده اند.
تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل به عنوان بخشی از آپدیت iOS۱۴، پروتکلهای امنیتی خرید در اپ را ارائه کرد. طبق این پروتکلها پس از دانلود هر اپلیکیشن از کاربر خواسته میشود ردیابی اطلاعاتش توسط آن را تایید کند. اپتوپیا همچنین در پست وبلاگی خود اشاره میکند افزایش قیمتها در فروشگاه اپلیکیشن اپل بسیار بیشتر از گوگل بوده است.
فیس بوک نیز با ردیابی کاربران تبلیغات هدفمند را ارائه می کند و این بخش مهمی از روش شرکت برای دستیابی به سود است، شرکت مذکور نیز در ماه جولای امسال برای نخستین بار از کاهش درآمدش خبر داد.
بیشتر بخوانید