سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، هزینه کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۱۴۰۱

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: هزینه‌ بسته‌های کتب درسی متفاوت است و نسبت به سال گذشته میانگین ۲۲ درصد افزایش قیمت داشته ایم.

لطیفی در ارتباط با تاخیر در رسیدن کتاب‌های درسی به دست دانش آموزان گفت: تاخیر و توزیع نامناسب کتاب‌ها ۱۰ تا ۱۲ دلیل مختلف دارد. یکی از آن‌ها مسئله انتخاب رشته دانش آموزان است.

او ادامه داد: هر سال کتاب‌ها را بر اساس یک برآورد منتشر می‌کنیم؛ اما آیا این که دقیقا به موقع انتخاب رشته انجام دهند و در زمان مناسب ثبت نام خود را قطعی کنند، یا اطلاعات افراد در سامانه ثبت نام کامل باشد؛ عواملی هستند که در تاخیر رسیدن کتاب‌ها به دانش آموزان تاثیر گذارند.

او افزود: در سال گذشته سامانه ثبت نام آموزش و پرورش اختلالاتی داشت، اما امسال این سامانه هیچ اختلالی نداشته است. البته این موضوع که فرآیند توزیع به موقع انجام نمی‌شود بستگی به فرآیند ثبت نام دارد.

او افزود: تعدادی از خانواده‌ها که چیزی حدود یک میلیون نفر هستند، هنوز ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام نداده اند. در حالی که بیش از ۱۴ میلیون نفر ثبت سفارش کتب درسی خود را در سامانه انجام داده اند.

لطیفی درباره هزینه کتب درسی گفت: هزینه بسته‌های کتب درسی متفاوت است و نسبت به سال گذشته میانگین ۲۲ درصد افزایش قیمت داشته ایم. از ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان هزینه کتاب‌های درسی برای خانواده‌ها است.

لطیفی درباره تعویض کتاب‌های کهنه با نو در مدارس گفت: این موضوع در سازمان پژوهش و برنامه ریزی نیست؛ اما بعضی مدارس این کار را انجام می‌دهند. مدارس بعضی کتاب‌های کهنه را دریافت می‌کنند و برای بازیافت استفاده می‌کنند تا بخشی از این کاغذ برای تولید مجدد بازگردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
تقریبا مجانیه