سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویش نهال حسینی در دل کودکان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: با هدف پیوند شور و شعور حسینی، پویش «سلام بر حسین (ع)» در کتابخانه های عمومی کوهبنان اجرا می شود.

خلیل الله باقی زاده گفت: با هدف پیوند شور و شعور حسینی یکی از طرح‌های سوگواره زائرین و جاماندگان اربعین حسینی، اجرای پویش «سلام بر حسین (ع)» ویژه خردسالان و کودکان ۴ تا ۱۲ سال است.

او افزود: این طرح که بر مبنای تجربه مربیان تربیتی، متخصص و با قواعد تربیتی و روان‌شناختی کودک طرح‌ریزی شده به بالندگی باور‌های اعتقادی کودکان کمک می‌کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: در این طرح، گلدان‌های کوچک سفالی برای همه کتابخانه‌های عمومی دارای بخش کودک فعال ارسال شده است.

به گفته او کودکان با کمک کتابداران یا والدین بذر را در گلدان کاشته و به آن آب می‌دهند  و از آن جا که در فرهنگ دینی و تربیتی  از کودکی یاد گرفته ایم  که بعد از آشامیدن آب بگوییم: «سلام بر حسین (ع)» در این طرح نیز کودک  با هر بار آبیاری گیاه، عبارت «بگو: سلام بر حسین (ع)» را بر زبان جاری و به حضرت سیدالشهداء (ع) عرض ادب می‌کند.

باقی زاده بیان داشت: از سوی دیگر، کودک با مراقبت و نگهداری از بذر کاشته شده و دیدن رشد و نمو آن، نتیجه عمل خوب و نیک خود را به طور عملی و عینی می‌بیند و از این تغییر و بلوغ، هم حس تعهد و مسئولیت‌پذیری در کودک تقویت می‌شود و هم به طور ناخوداگاه فرایند زیبای رشد و سبزشدن بذر و لذت تجربه مراقبت از یک گیاه، عشق به حسین بن علی (ع) را در کودک بیش از پیش می‌کند.

او گفت: با توجه به نتایج علمی اثبات شده، نام و نشان به مدت ۳ ماه در حافظه کوتاه مدت کودک باقی خواهد گرفت و فرصتی است که نام نهاد کتابخانه‌ها نیز در ذهن کودکان باقی بماند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان بیان  داشت: کودکان باید فیلم و تصویر از فرایند کاشت بذر در کتابخانه یا نگهداری از گیاه در منزل را با کمک والدین یا کتابدار تهیه و پس از درج مشخصات در سامانه arbaeen.samakpl.ir بارگذاری کنند.

او تصریح کرد: همچنین فیلم‌ها و تصاویر مناسب در صفحات کتابخانه‌های عمومی کشور با هشتگ پویش «سلام برحسین (ع)» انتشار می یابد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.