سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۶ درصد از واحدهای صنعتی خراسان رضوی به تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز هستند

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۷۶ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مجهز به تصفیه خانه فاضلاب هستند.

جعفر فرشچی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح‌های تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در دولت سیزدهم ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چناران به اتمام رسید و عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرک صنعتی کاشمر و شهرک صنعتی سبزوار نیز آغاز شد.

او افزود: ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب هزینه‌های بسیار زیادی دربردارد و در نوع خود اقدام بزرگی از سوی دولت به شمار می‌رود، در این راستا هم اینک پیمانکاران تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی کاشمر و سبزوار فعالیت خود را آغاز کرده اند و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چناران نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: این شرکت نگاه ویژه‌ای به توسعه تصفیه خانه‌ها دارد و تلاش می‌کند در شهرک‌هایی که ۸۰ درصد از اراضی آن به واحد‌های صنعتی واگذار شده است، تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شود.

فرشچی بیان کرد: وجود تصفیه خانه در چرمشهر مشهد نیز به سبب نوع فعالیت واحد‌های صنعتی آن و آلودگی زیاد آنها، ضروری است و نخستین تصفیه خانه چرمشهر نیز با ظرفیت هزار مترمکعب در روز در سال ۱۳۸۴ راه اندازی شد.

او تصریح کرد: با این حال چرمشهر نیاز به تصفیه خانه تخصصی‌تری داشت که در این راستا ساخت تصفیه خانه با ظرفیت روزانه سه هزار مترمکعب در سال ۱۳۹۴ آغاز و مرحله نخست آن در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد، اما پیمانکار در عملیات اجرایی مرحله دوم تصفیه خانه مزبور به دلیل نوسان و افزایش قیمت ها، دچار مشکل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: بدنبال وقفه‌ای که در راه اندازی تصفیه خانه چرمشهر به وجود آمد، موضوع به شورای عالی فنی کشور رفت و عملیات اجرایی آن با نظر آن شورا امسال آغاز شد که امیدواریم در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.