سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا:

کسب مدرک جعلی از طریق فضای مجازی جرم است

سرهنگ رامین پاشایی گفت: تبلیغات فروش مدارک جعلی در اینستاگرام و تلگرام به‌وفور یافت می‌شود که نزدیک به ۹۰ درصد این تبلیغات کاذب است.

سرهنگ رامین پاشایی با بیان اینکه تبلیغات فروش مدارک جعلی در اینستاگرام و تلگرام به‌وفور یافت می‌شود گفت: بر اساس آمار و مستنداتی که در پلیس فتا انجام شده است، نزدیک به ۹۰ درصد این تبلیغات کاذب است.

وی از تغییر شیوه‌های کسب‌وکار افراد ارائه‌دهنده مدرک در فضای مجازی خبر داد و گفت: این افراد برای اینکه شناسایی نشوند دائماً آی‌دی و یا صفحه خود را تغییر می‌دهند. آن‌ها همچنین پرداخت‌های خود از افراد را از طریق رمز‌ ارز دریافت می‌کنند و یا بعضی وقت‌ها نیز با کارت‌های اجاره‌ای اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا اظهار کرد: افراد ارائه دهنده مدرک در فضای مجازی بعضی وقت‌ها پا را فراتر گذاشته و خود را منتسب به یک نهاد دولتی و یا دانشگاه آزاد معرفی می‌کنند. پرونده نمونه بسیار زیادی از این کلاهبرداری‌ها در پلیس فتا تشکیل شده است و اکثر آن‌ها پس از دریافت پول از مشتری، هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌دهند.

وی درباره مال‌باختگان از ارائه‌دهندگان مدارک جعلی در فضای مجازی گفت: وقتی از مال‌باختگان سؤال پرسیده می‌شد که چرا برای شکایت، دیر اقدام کرده‌اند؛ پاسخ می‌دادند که جعل‌کنندگان ما را می‌ترساندند و می‌گفتند خود شما پول داده‌اید تا دزدی کنم و بنابراین مال‌باختگان از شکایت کردن واهمه داشتند.

سرهنگ پاشایی همچنین گفت: بعضی وقت‌ها نیز مدرک به مشتری داده می‌شود؛ اما آن مدرک کاملاً جعلی است. همه مدارک در یک سامانه باید ثبت شود و صرف داشتن مدرک بی‌فایده است؛ زیرا همه مدارک استعلام می‌شوند و در صورتی که جعلی بودن آن‌ها ثابت شود، در مراجع قضایی برای افراد متخلف پرونده تشکیل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.