سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات صادرات مرکبات به چین برطرف شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی از رفع مشکلات صادرات مرکبات به چین خبر داد.

علایی مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور امروز در ساری، گفت: با رایزنی‌های انجام شده مشکلات صادرات مرکبات به چین  برطرف شد.

او با بیان اینکه بدنبال این هستیم که با یک تقویم زمانی خوب محصول کیوی و مرکبات را صادر کنیم، افزود: با راه اندازی سامانه سماک و شناسنامه دار کردن محصول کیوی و مرکبات، دیگر مشکل صادرات برای محصولات نخواهیم داشت.

علایی مقدم گفت: همه تولید کنندگان، انبارداران و سورتینگ داران و تمام باغ‌های کیوی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان باید در این سامانه ثبت شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم مبارزه با مگس میوه در باغ‌های مازندران، افزود: مگس میوه یکی از خطرناکترین آفت‌هایی است که می‌تواند به محصولات باغی و زراعی خسارت جبران ناپذیری وارد کند.

علایی مقدم با بیان اینکه این آفت در مازندران توسط کارشناسان، تحلیل، رد یابی و پایش شد گفت: برای کنترل این آفت ۳۰ هزار هکتار از باغ‌های استان مبارزه شیمایی و غیر شیمیایی انجام شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ۳۰۰ محصول در مازندران مورد تهدید این آفت است و ۳ میلیارد تومان امسال برای مبارزه با آفت مگس میوه به مازندران اختصاص یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.