در چهار ماهه ابتدای امسال، ۲۷ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کریدور شمال-جنوب حمل شده که حجم وزنی این تعداد کانتینر ترانزیتی، ۳۳۷ هزار تُن است.
نکته حائز اهمیت آن است که در آغاز پروژه احیای کریدور شمال-جنوب تنها دو مسیر ترانزیتی بین بنادر هند و امارات و روسیه تعریف شده بود که به سرعت و طی دو ماه اخیر، به ۱۴ مسیر در بنادر مختلف دنیا توسعه یافته است.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مقصد عمده ترانزیتی از مبادی یاد شده را کشورهای حوزه CIS و روسیه اعلام و تأکید کرده است که کالا به صورت DOOR TO DOOR و با استفاده از امکانات گروه در این مسیرها ترانزیت به صاحبان کالا تحویل داده میشود.
یکی از استراتژیهای اصلی خود را تمرکز بیشتر بر حمل چندوجهی کالاها نموده و با توجه به اینکه در حال حاضر ظرفیتهای بسیار خوبی در بنادر ایران وجود دارد، تلاش شده تا ظرفیت کانتینری در کشتیرانی دریای خزر با سفارش چهار فروند شناور به تولیدکنندگان داخلی، افزایش یابد.