سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان بین المللی کار:

۵۰ میلیون نفر در جهان تحت «برده داری مدرن» زندگی می‌کنند

یک نهاد وابسته به سازمان ملل از گیر افتادن ۵۰ میلیون نفر در جهان در برده داری مدرن خبر داد.

شبکه سی ان ان گزارش داد از همه گیری در جهان گرفته تا بحران تغییرات اقلیمی و فجایع ۵ سال اخیر سبب شده است تا زندگی روزمره مردم جهان تغییر کند و اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد بی ثباتی اقتصادی، میلیون‌ها نفر را در بسیاری از کشور‌های جهان به برده داری مردن سوق داده است.

بر اساس اعلام سی ان ان، طبق یک گزارش که امروز (دوشنبه) از سوی «سازمان بین المللی کار» وابسته به سازمان ملل، بنیاد «آزادانه راه بروید» که بنیادی مستقل برای برانداختن برده داری معاصر است و نیز «سازمان بین المللی مهاجرت» آماده شده است، نشان می‌دهد حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان قربانیان کار اجباری و ازدواج اجباری هستند.

برده داری مدرن به مسأله «کار اجباری» و «ازدواج اجباری» در زمانی اشاره دارد که فرد به دلیل تهدیدها، خشونت و یا حتی فریب نمی‌تواند تن به کار و یا ازدواج اجباری ندهد. پژوهشگران در این پیمایش، بیش از ۱۸۰ کشور جهان را مورد بررسی قرار دادند.

طبق این گزارش، کرونا، درگیری‌های مسلحانه و بحران تغییرات آب و هوایی سبب اختلال‌های بی سابقه‌ای در مسأله اشتغال و آموزش شده است و همین امر نیز به افزایش فقر، مهاجرت‌های نا ایمن و خشونت‌های جنسیتی منجر شده که همه اینها، خطر وقوع برده داری مدرن هستند.

«گای رایدر» مدیرکل سازمان بین المللی کار در این زمینه گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند تداوم این سوء استفاده بنیادین از حقوق بشر را توجیه کند. ما می‌دانیم چه کاری بایستی انجام شود و چه کاری می‌تواند انجام پذیرد. [اگرچه]سیاست‌های موثر ملی مقررات مسائلی اساسی هستند؛ اما دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

این گزارش همچنین می‌گوید قوانین، حمایت‌های قانونی و حمایت‌های بیشتر از زنان، دختران و افراد آسیب پذیر می‌تواند به شکل قابل توجهی برده داری مدرن را کاهش دهد و یا حتی یک روزی بتواند به آن پایان دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.