سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مساله بهره‌وری در استان مغفول مانده است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مهم‌ترین برنامه دولت در سال جاری پرداختن به مسئله بهره‌وری است، گفت: به نظر می‌رسد این موضوع در استان ما مغفول مانده است.

آقای زین العابدین خرّم  گفت: دستورات ویژه رئیس جمهور در سفر به استان باید عملیاتی و مباحث مربوط به مولدسازی و فروش اموال تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به صورت روشن و شفاف دنبال شود.

او  تاکید کرد: باید به حوزه برنامه ریزی ورود دقیق‌تری یابیم تا منابع و مصارف استان سامان یابد.

او  با اشاره به اینکه بعد از کش و قوس بین مجلس و دولت لایحه بودجه با تاخیر زمانی ابلاغ شد؛ خاطرنشان کرد: در مورد اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز تخصیص برخی منابع به صورت اوراق و بخشی نیز به صورت نقدی مصوب شده که باید پیگیری‌های لازم در این ارتباط انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها نسبت به دریافت اعتبارات سفر ریاست جمهوری توفیق مورد انتظار را نداشته اند که باید مشخص شود مشکل کار کجا بوده تا رفع شده و روند فعالیت‌های استان متناسب و متوازن باشد.

خرّم گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور از چهار محل «تعهدات سازمان برنامه و بودجه»، «تعهدات استانی»، «ماده ۵۶ و تسهیلات بانکی» و «نهاد‌های حمایتی و نفت» تخصیص می‌یابد که در این چهار حوزه باید گزارش روشن و شفافی داشته باشیم.

او  با بیان اینکه بهره وری در همه امور مربوط به مدیریت، گردش نیروی انسانی، تولید و صادرات تاثیر دارد و باید به جد مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: باید گلوگاه‌هایی که بهره وری استان را دچار چالش می‌کند، شناسایی و رفع کنیم و برنامه‌های مشخص با بازه زمانی تعریف شده برای بهینه کردن بهره وری داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.