سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارآفرین نمونه کشور:

ظرفیت صادرات ماشین آلات صنایع تبدیلی به داخل و خارج از کشور را داریم

مشاور کسب و کار صنایع تبدیلی ایران گفت: در حال حاضر آمادگی و ظرفیت صادرات ماشین آلات صنایع تبدیلی از استان به داخل و خارج از کشور را داریم.

حسن عبدالله‌زاده گفت: سالانه بیش از ۱۷ میلیارد تومان درآمد از فروش دستگاه‌های حوزه صنایع تبدیلی در داخل و خارج از کشور داریم و در حال حاضر آماده صادرات محصولات خود به عراق، آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان و کشور‌های آفریقایی را داریم.

مشاور کسب و کار صنایع تبدیلی ایران ظرفیت واحد تولیدی ماشین‌سازی اردبیل را در تولید ۵ دستگاه با هدف عرضه دستگاه‌های تولید لواشک، چیپس میوه، لواشک مجلسی، چیپس سیب‌زمینی، خلال سیب‌زمینی، چیپس میوه و ماشین‌آلات صنایع لبنی گفت: ما آمادگی داریم با تولید و عرضه این ماشین‌آلات به توسعه صنایع تبدیلی کمک کرده و حتی در بازاریابی در این بخش به صورت مستقیم ورود پیدا کنیم.

عبدالله‌زاده می‌گوید: در حال حاضر این مجموعه با تولید ۵ دستگاه متنوع فرصت اشتغال ۱۲ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده و طرح توسعه‌ای نیز در شهرک الهیه اردبیل در دست اقدام داریم که قطعا با خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مناسب و استفاده از نیروی متخصص و تکنسین توان و ظرفیت تولید خود را افزایش خواهیم داد.

او با بیان اینکه ظرفیت صنایع تبدیلی در استان اردبیل قابل افزایش است و نباید محدود به فعالیت‌های فعلی شود گفت: استان اردبیل قطب تولید محصول سیب‌زمینی، گیاهان دارویی و انواع میوه‌های سردرختی است که در این سه بخش نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی محصولات است.

مدیر عامل شرکت ماشین سازی اردبیل از خام‌فروشی محصولات کشاورزی به عنوان آفت و حرکت ضد اشتغال و تولید یاد کرد و گفت: باید به هر شکل ممکن به توسعه صنایع تبدیلی کمک کنیم که در این زمینه جمعی از دانش‌آموختگان علمی دانشگاه‌های استان اردبیل گردهم آمدند تا با تولید پنج تا ۶ نوع دستگاه صنایع فرآوری و تبدیلی به توسعه و تقویت این صنعت پردرآمد و پرسود در کشور و استان اردبیل کمک کنند.

عبدالله زاده می‌گوید: در چند سال اخیر به رغم توسعه صنایع تبدیلی در استان اردبیل همچنان نیازمند ترغیب و تشویق فعالان بخش کشاورزی برای توسعه صنایع تبدیلی هستیم.

او گفت: امیدواریم با همت مسئولان در نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف همایشی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستا‌های بزرگ به صورت علمی و عملی برگزار شود تا فعالان بخش کشاورزی بیشتر با ابعاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی آشنایی پیدا کرده و در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی مناسبی را شاهد باشیم.

کارآفرین نمونه کشور گفت: با راه‌اندازی خط تولید و دستگاه‌های صنایع تبدیلی قطعا آمادگی ارائه مشاوره در حوزه صنایع تبدیلی را داریم.

عبدالله زاده می‌گوید: قطعا استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های خوب تولید سیب‌زمینی، گیاهان دارویی و میوه می‌تواند به یک بستر مناسب در توسعه صنایع تبدیلی به صورت کارگاهی و حتی مجموعه‌های تولیدی خانگی تبدیل شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.