سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده سازی فضای شهری سنندج برای بازگشایی مدارس

شهردار سنندج از اجرای طرح استقبال از مهر در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: همه سازمان‌ها و مناطق تابعه شهرداری اقدامات لازم را در خصوص رفع مشکلات شهر انجام دهند.

سیدانور رشیدی در جلسه هماهنگی استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس شهرداری در کنار فضاسازی مناسب سطح شهر، اقدامات و تمهیدات لازم را در راستای اجرای طرح استقبال از مهر ماه انجام دهند.

شهردار سنندج با بیان اینکه طرح استقبال از مهر به منظور ارتقاء سطح خدمات، فضاسازی و آماده سازی هر چه بهتر سطح شهر در آستانه بازگشایی مدارس انجام می‌شود به وظایف کمیته‌های مختلف در این خصوص گریزی زد و گفت: خط کشی خطوط عابر پیاده بویژه جلو مدارس با هماهنگی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل، پاکسازی و شست و شوی دیوار و رفت و روب معابر اطراف مدارس سطح شهر و همچنین برداشت نخاله‌های ساختمانی، ممنوعیت حفاری در اولین هفته مهر ماه و پایان شهریور ماه مگر در موارد حوادث و اتفاقات از جمله از وظایف کمیته فنی و عمرانی و عمران و بازآفرینی شهرداری است.

او خاطرنشان کرد: کمیته سیما و منظر و فضای سبز شهری نسبت به تهیه و نصب المان‌های موضوعی و جانمایی آن در سطح شهر و ناحی منفصل، انجام نقاشی‌های موضوعی روی دیوار مدارس و هماهنگی با مناطق جهت انجام گلکاری فصلی و انجام کشت پاییزه با اولویت میادین و معابر اصلی و فضا‌های سبز جنب مدارس اقدامات لازم را انجام می دهد.

رشیدی اضافه کرد: بازنگری تابلو‌های ترافیکی سطح شهر و رفع نواقص، اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، بازبینی خط کشی مقابل مدارس و ترمیم آن‌ها قبل از مهرماه، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده در مقابل مدارس و همچنین حضور نیرو‌های پلیس راهنمایی در تقاطع و مسیر‌های دارای ترافیکی همکاری و هماهنگی با پلیس راهور برای انجام طرح‌های موقت ترافیکی خصوصا در ساعات تردد دانش و نصب بنر‌های هشدار دهنده و هدایت کننده ترافیکی برای آمادگی رانندگان و شهروندان از هفته قبل از اول مهر ماه از اقدامات کمیته ترافیک است.

شهردار سنندج گفت: کمیته برنامه و بودجه و مالی هم ضمن بررسی درخواست مالی کمیته‌ها در اسرع زمان و اعلام تخصیص باید همکاری و حمایت برای مساعدت مالی مناطق و سازمان‌ها در زمینه انجام مصوبات را داشته باشد.

او با اشاره به رسالت کمیته حمل و نقل بار و مسافر ستاد استقبال از ماه مهر گریزی زد و افزود: شست و شو و رنگ آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس، ترمیم صندلی‌های داخل اتوبوس‌ها و مینی بوس ها، کارواش و شستشو داخل و بدنه اتوبوس‌ها و در صورت وجود مینی بوس ها، نصب بنر‌های موضوعی روی بدنه ناوگان اتوبوسرانی با هماهنگی حوزه مدیریت فرهنگی و همکاری کامل با مدارس برای اختصاص اتوبوس و مینی بوس‌های مناسب سرویس دهی دانش آموزان از رسالت‌های مهم این کمیته است.

رشیدی گفت: کمیته آتش نشانی و خدمات ایمنی نیز ضمن بازدید از مدارس و مراکز آموزشی جهت شناسایی نواقص ایمنی و ارسال اخطاریه‌های مرتبط در صورت لزوم، برگزاری کلاس‌های آموزش اطفاء حریق در بین دانش آموزان و هماهنگی با آموزش و پرورش برای نواختن زنگ ایمنی در مدارس را در دستور کار خود قرار دهد.

او اضافه کرد: کمیته مدیریت پسماند ستاد بازگشایی مدارس هم در کنار استقرار مخازن ویژه جمع آوری کاغذ در مدارس تسریع در جمع آوری سگ‌های بلاصاحب علی الخصوص در مسیر‌های منتهی به مدارس و پیگیری تأمین و خرید سطل زباله جهت مناطق را اجرایی کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.