سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید از صادرات محصولات خام از چهارمحال و بختیاری جلوگیری شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید از صادرات محصولات خام جلوگیری شود، گفت: باید برنامه‌ریزی شود تا محصولات پس از فرآوری صادر شوند.

آقای حیدری در دیدار با سرپرست اداره‌کل گمرک چهارمحال و بختیاری، گفت: تجهیزات و زیرساخت‌های گمرک استان باید در راستای افزایش صادرات تقویت شود، بسیاری از صادرکنندگان از کندی صدور مجوزات مربوط به صادرات و واردات گلایه‌مند هستند، این فرآیند‌ها باید تسهیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: کالا‌های تولیدی در استان از سایر استان‌ها صادر می‌شود، باید مقدماتی فراهم شود تا کالا از گمرک استان صادر شود، صادرات محصول برای استان ارزش افزوده به‌همراه دارد.


بیشتر بخوانید


وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از صادرات محصولات خام جلوگیری شود، گفت: باید برنامه‌ریزی شود تا محصولات پس از فرآوری صادر شود، باید تولیدکنندگان تشویق شوند تا محصولات خود را از گمرک استان صادر کنند، این کار مستلمزم تقویت زیرساخت‌ها از جمله ریل، فرودگاه و ... است.

حیدری بیان کرد: خدمات گمرکی در تمامی شهرستان‌ها به صادرکنندگان ارائه شود، همچنین باید توجه ویژه به بازار‌های صادراتی در کشور‌های همسایه صورت بگیرد تا بتوان محصولات تولیدی در حوزه کشاورزی و دامپروری را صادر کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید واسطه‌ها و دلالان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی حذف شود، عنوان کرد: برای رشد صادرات در این حوزه نیازمند تعامل با کشاورزان هستیم، بسیاری از تولیدکنندگان به‌علت ضعف بازاریابی با مشکل در فروش محصول خود مواجه شده‌اند.

وی تصریح کرد: باید گزارش اقدامات گمرک به صادرکنندگان و تولیدکنندگان ارائه شود، تعامل در حوزه‌های اقتصادی موجب بهبود عملکرد در حوزه صادرات و واردات می‌شود.

حیدری بیان کرد: بسیاری از استان‌های غیرمرزی صادرات بالایی دارند، باید با این استان‌ها تبادل تجربه داشته باشیم، همچنین باید در این حوزه از رانت و فساد جلوگیری کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.