سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه ورزش همگانی گامی بلند برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

مسئول کمیته فرهنگی هیات ورزش‌های همگانی فارس، توسعه ورزش همگانی را گامی بلند برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

محمدرضا جعفری گفت: ۱۰ سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی است و ورزش همگانی نه‌تن‌ها تاثیرات مثبت زیادی روی جسم دارد بلکه خلق و خو را هم بهتر می‌کند.

او گفت: بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام گرفته، ورزش و انجام فعالیت‌های ورزشی در تمام سنین علاوه بر تمام فواید خوب خود، احتمال خودکشی و آسیب‌های روانی و اجتماعی در آینده را هم به میزان قابل توجهی پایین می‌آورد.

مسئول کمیته فرهنگی هیات ورزش‌های همگانی فارس گفت: محققان شرایط جسمی بیش از یک میلیون نفر از پسران سوئدی ۱۸ ساله را در معاینات پزشکی زمان ورود به سربازی مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند جوانانی که شرایط جسمی مناسب‌تری دارند کمتر از سایرین به خودکشی و اختلالات روانی تمایل پیدا کرده‌اند.

جعفری گفت: پژوهش‌های دیگری هم که پیش از این انجام شده بود، نشان می‌دهد ورزش بر سلامت روحی افراد تأثیر مثبت داشته و به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند و عملکرد‌های مغزی را هم بهبود می‌بخشد و از زوال آن در سالمندان پیشگیری می‌کند.

او گفت: در نوجوانی و جوانی مغز روند روبه رشدی دارد و نیازمند محرک‌های مثبت است، بنابراین ورزش می‌تواند برای این دوره سنی مفیدتر باشد.

مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی فارس گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد شده گام بلندی برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است و با نگاه جدید در توسعه ورزش همگانی امید به زندگی و نشاط اجتماعی رو به افزایش است و توسعه ورزش محلات و نقاط محروم شاه کلید پیشگیری از آسیب‌های نو پدید اجتماعی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.