سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح نهضت ملی راهی برای ساماندهی قیمت خرید و اجاره مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: راه حل اساسی برای ساماندهی قیمت خرید و اجاره مسکن، اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت واحد‌های مسکونی است.

آقای مقصودی گفت: در چهار سال آینده در مجموع ۴۰ هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت واحد‌های مسکونی می‌تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت املاک و اجاره بها در چهارمحال و بختیاری بگذارد و در فاز اول این طرح ظرف ۲ سال آینده مقرر شده ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان ساخته و تحویل داده شود و به همین میزان نیز در ۲ سال بعد از آن ساخته و تحویل داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: تجربه مسکن مهر در سال‌های دور نشان می‌دهد، پس از آغاز این طرح و با تحویل منازل، برای چندین سال قیمت املاک و اجاره ثابت ماند و تثبیت شد و نهضت ملی مسکن نیز می‌تواند چنین تاثیری بر روی بازار مسکن بگذارد.

وی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن در فاز بعدی به احداث واحد‌های مسکونی برای اجاره نیز وارد می‌شود، ولی هنوز دستورالعمل‌های آن اقدام نشده است.

مقصودی گفت: علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن، راه و شهرسازی با ابلاغ سقف افزایش اجاره بها و ایجاد سامانه اعطای تسهیلات ودیعه مسکن که تا سقف ۴۰ میلیون تومان ودیعه مسکن با بهره کم و با اقساط پنج ساله در اختیار مستاجران واجد شرایط در استان قرار می‌دهد را زمینه برای ساماندهی سریع بازار اجاره را فراهم کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.