سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرچم متبرک بارگاه رضوی زینت بخش خانه‌ها می‌شود

رئیس شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی کرمان گفت: ایام شهادت امام رضا (ع) پرچم متبرک اهدا و زینت بخش خانه‌ها در کرمان خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان گفت: ایام شهادت امام رضا (ع) در پویش سراسری روضه‌های خانگی با توزیع تحفه رضوی، پرچم متبرک نیز اهدا و زینت بخش خانه‌ها در کرمان خواهد شد.

جلیل رضازاده گفت: با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صفر وسالروز شهادت حضرت رضا (ع) با هدف تقویت و احیا روضه‌های خانگی، پویشی سراسری در کشور اجرایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه این پویش در دهه پایانی صفر برگزار می‌شود، افزود: طرح معارفی-مذهبی روضه الرضا (ع) در قالب پویش ملی «# برگزاری ۸ هزار روضه خانگی» دو سال است که راه اندازی شده است.

او می‌گوید: امسال، دوست داران اهل بیت (ع) برای برگزاری روضه خانگی و دریافت تحفه رضوی شامل، نمک و گلاب، چای، برنج، اسپند و پرچم متبرک و همچنین در صورت تمایل، درخواست یک جلسه روضه خوانی تلفنی را ثبت و طی برقراری ارتباط تلفنی مستقیم از سوی حرم مطهر رضوی با متقاضی، حاضران در روضه از یک جلسه روضه خوانی تلفنی توسط روضه خوان بهره‌مند شوند.

مسئول کانون مداحان رضوی استان کرمان افزود: در ادامه پویش، با هماهنگی کانون مبلغان دینی استان طی چند روز متوالی با حضور خادمیاران مداح در محافل ومجالس، روضه خوانی انجام خواهد شد.

رضازاده عنوان کرد: متقاضیان برپایی روضه خانگی در ایام شهادت امام رضا (ع) می‌توانند برای ثبت نام و بهره‌مندی از خدمات، عنوان «روضه الرضا (ع)» را به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۵ ارسال کنند.

رئیس شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان گفت: در استان کرمان تاکنون ۱۱۸ روضه خانگی «هیئت مذهبی، تشکل ها» شناسایی و درخواست هدیه متبرک رضوی داشتند که از این تعداد ۳۴ جلسه مربوط به بانوان می‌شود.

رضازاده اضافه کرد: شهرستان بم با ۲۳ هیئت و شهرستان ریگان و عنبرآباد با ۱۶ جلسه هیئت بیشترین درخواست روضه خانگی را داشته اند.

مسئول کانون مداحان رضوی در استان کرمان با اشاره اینکه امسال مجالس روضه‌های خانگی در دهه محرم وصفر بیش از ۷ هزار مورد بوده است، افزود: پارسال حدود ۴ هزار روضه خانگی و همچنین امسال بالغ بر ۱۰ هزار روضه طی ایام سال به همت کانون مداحان رضوی استان، در کرمان برگزار خواهد شد.

به گفته او، استقبال مردم و دوست داران اهل بیت (ع) در مقایسه با پارسال بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

رضازاده می‌گوید: ۵۵۰ مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در استان کرمان از ابتدا برای خادامی ثبت نام کرده اند که حدود ۲۷۰ نفر از این تعداد خدام رضوی شده و به حرم مطهر وصل هستند.

رئیس شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان گفت: برخی از کانون‌های محلی خدمت رضوی در کرمان مانند کانون خادمیاران بقیه الله (عج)، بصورت خودجوش و با هزینه کرد خادمیاران، طی ایام محرم وصفر میهمان خانه‌های مخدومین می‌شوند و با اقامه عزای حسینی به مدیحه سرایی و روضه خوانی می‌پردازند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.