سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور یا شبکه توزیع آب ممنوع

مدیر اداره آبفا بندرامام خمینی (ره) گفت: براساس آیین‌نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب کشور، نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب شهری تخلف است.

حسین خواجوی گفت: مشترکانی که اقدام به نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند پس از صدور اخطار کتبی در صورت اصلاح نکردن شرایط، نسبت به قطع موقت انشعاب تا زمان برچیدن پمپ اقدام خواهد شد و در صورت تکرار این تخلف پیگیری‌های قانونی به عمل خواهد آمد.

او می گوید: استفاده از تاسیسات داخلی ایجاد فشار برای مشترکان صرفاً در صورت اتصال پمپ به مخزن ذخیره مخاز است، به این صورت که آب شبکه توزیع پس از عبور از کنتور به‌صورت آزاد وارد مخزن مناسبی شده و از آنجا توسط پمپ، به تاسیسات داخلی مجموعه پمپاژ شود.

مدیر اداره آبفا بندرامام خمینی (ره) گفت: در صورت اتصال مستقیم پمپ به شبکه توزیع ضمن ایراد خسارات احتمالی به تاسیسات آبرسانی، عملکرد کنتور نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و می‌تواند سبب نشان دادن مصرف غیر واقعی و تحمل آب بهای بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترک متخلف شود.

به گفته او بر اساس آیین‌نامه عملیاتی، تامین فشار در طبقات بالا برعهده مشترک است و ساکنان مجتمع‌ها باید به تعبیه درست پمپ و مخزن، این مشکل را حل کنند و در این رابطه رعایت حقوق شهروندی و عدم تجاوز به حقوق دیگران بسیار جائز اهمیت است.

مسئول روابط عمومی آبفا بندرامام خمینی (ره): از مشترکان خواست ضمن رعایت الگوی مصرف در فصل گرما، هرگونه شکستگی خطوط لوله، هدر رفت آب، وجود انشعابات غیر مجاز و نصب مستقیم پمپ بدون مخزن ذخیره بر روی شبکه آب را به سامانه ارتباط با مشتریان ۱۲۲ که به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، اطلاع دهند.

برچسب ها: پمپ آب ، کنتور آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.