سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۵۶۰ میلیارد ریالی خشکسالی به محصولات کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خشکسالی بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال به محصولات کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

نادر تقی‌زاده  گفت: بخش کشاورزی به دلیل وابستگی به شرایط آب و هوایی ، بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیمی می بیند و برای کاهش مخاطرات باید اقدامات لازم عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: بخش کشاورزی بیشترین خسارت را از خشکسالی متحمل شده و بیش از 560 میلیارد ریال از ناحیه خشکسالی و حوادث غیرمترقبه به محصولات کشاورزی خسارت وارد شده است.

به گفته او، تضمین بهره وری و کاهش نگرانی جامعه هدف یعنی بهره برداران حوزه کشاورزی از مخاطرات طبیعی از انتظارات منطقی است که مسئولان ذیربط باید تدابیر لازم را در این خصوص بیندیشند.

تقی زاده پایش به هنگام مخاطرات جوی و اعلام هشدار به موقع به ذی نفعان در همه سطوح ، اقدامات پیشگیرانه در خصوص سرمازدگی ، یخبندان ، سیل ، زلزله و انواع آفات و بیماری ها را از جمله راهکارهای پیشگیرانه عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیمه محصولات کشاورزی را یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای جبران خسارت ناشی از مخاطرات طبیعی عنوان کرد و گفت: اقداماتی مانند رعایت الگوی کشت ، توسعه گلخانه ها ، کشاورزی حفاظتی ، اجرای سیستم آبیاری نوین ، اصلاح خطوط انتقال آب و کاشت محصولاتی که نیاز آبی کم دارند را از جمله اقدامات مقابله با تنش خشکی  در بخش کشاورزی عنوان کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.