سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ایام اربعین هیچ شرکتی حق دریافت عوارض آزادراه‌ها را ندارد

مدیر کل دفتر آزاد راه‌های کشور گفت: هیچ آزاد راهی حق دریافت عوارض را ندارد و در صورت مشاهده به حراست معرفی خواهد شد.

عباس بیات سرمدی گفت:  به هیچ عنوان  عوارضی‌ حق دریافت عوارض در ایام اربعین را پیرو دستوری که صادر شده ندارد. در این زمینه هم به پلیس راهور اعلام شده که هیچ آزاد راهی حق دریافت عوارض از مسافران را نداشته ودرصورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد. البته پیگیری‌های انجام شده از آزاد راه‌ها هم حاکی از آن بود که عوارضی دریافت  نشده است.

به گفته مدیرکل آزاد راه‌های کشور درصورتی که مسافر عوراض دریافت کرده باشد به شرکت آزاد راه‌ها ارسال کند. در صورت تایید به حراست معرفی خواهد شد و پرداخت عوارض برگشت داده می‌شود.

براساس این گزارش طبق دستورالعمل زیر راه و شهرسازی یک هفته قبل، از ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت اخذ عوارض آزادراهی در ایام اربعین (۱۵ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) خبر داد. دستوری که در ابلاغیه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور خطاب به کلیه شرکت‌های احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه‌های کشور تاکید و در اجرای دستور وزیر راه و شهرسازی تصریح شد: اخذ عوارض در دوره زمانی ۱۶ تا ۳۱ شهریور صرفا از وسایط نقلیه حمل بار (شامل وانت باری، کامیونت، کامیون ۲، ۳ و ۴ محور، تریلر، تانکر و نفت کش) مجاز است و سایر وسایط نقلیه از پرداخت عوارض معاف  هستند. اما تماس‌های تلفنی حاکی از دریافت عوارض در بسیاری از آزاد راه‌های کشور هست.

برچسب ها: حمل ونقل ، نرخ عوارض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.