سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باغداران جنوب کرمان، آفت مگس مدیترانه ای را جدی بگیرند

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان توصیه هایی به باغداران برای جلوگیری از شیوع آفت مگس میوه مدیترانه‌ای ارائه کرد.

بنا به اعلام مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان، با توجه به شرایط آب و هوایی روز‌های اخیر و فراهم بودن شرایط ظهور و افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در مناطق کوهپایه‌ای، مانند: دلفارد، جبالبارز، میجان، امجز و.. و خطری که تهدید کننده محصولات باغی به ویژه مرکبات این مناطق می‌باشد، ضروری است باغداران با انجام اقدامات زیر از خسارت این آفت مخرب جلوگیری کنند:

۱️. نصب تله‌های جلب کننده غذایی آفت به تعداد ۵۰ تا ۷۰ عدد بطری حاوی تعداد ۴ ـ ۵ عدد قرص سراتنیکس در ۲۵۰ سی سی آب و یا ماده جلب کننده پروتئین هیدرولیزات با نسبت ۳ درصد به اضافه سم مالاتیون با دُز ۲ در هزار (۳۰ سی سی پروتیین هیدرولیزات به اضافه ۲ سی سی مالاتیون در ۹۶۸ سی سی آب) به میزان ٢٠٠ سی سی داخل بطری‌های نوشابه به تعداد ۵۰ تا ۷۰ عدد در هکتار.

۲. در صورت جلب جمعیت بالای مگس در تله‌ها با مشورت کارشناسان مراکز خدمات مربوطه، نسبت به طعمه پاشی ۳۰ درصد درختان آلوده اقدام کنید.

۳️. از انبار کردن محصول در باغ آلوده خودداری کرده و با انجام اقدامات بهداشت باغ، نسبت به جمع آوری میوه‌های ریخته شده پای درختان و دفن کردن آن در عمق ۵۰ سانتیمتری زمین اقدام کنند.

۴. در مناطقی که جمعیت آفت بالا است، برداشت محصول همزمان با شروع رنگ گرفتن میوه صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.