سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات گسترده موکب سیدالشهدا اوقاف استان قزوین به زائرین اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از خدمات گسترده موکب سیدالشهدا (ع) اوقاف استان قزوین در روز‌های گرم شهر نجف به زوار حسینی خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به خدمات رسانی موکب سیدالشهدا (ع) اوقاف قزوین در شهر نجف به زائرین حسینی گفت: موکب سیدالشهدا (ع) اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در شهر نجف با حضور جمعی از خادمین حسینی امسال خدمات گسترده‌ای را به زائرین حسینی ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام مجیدی افزود: پس از دوسال وقفه در پیاده روی اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا، امسال توفیق مجدد حضور در شهر نجف ایجاد شد و از محل موقوفات آستان راه اندازی شد و امسال با همت خادمین، امکان اسکان، پذیرایی و خدمت رسانی در حوزه‌های درمانی، خدمات تعمیر لوازم همراه زائرین، خیاطی، پیرایش و ... فراهم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: به طور میانگین در طول شبانه روز حدود ۸۰۰ نفر از خدمات اسکان این موکب بهره مند می‌شوند.

حجت الاسلام مجیدی ادامه داد: همچنین پذیرایی در سه وعده صبحانه، نهار و شام زائرین با اطعام گرم پذیرایی می‌شوند و علاوه بر پذیرایی از زوار عبوری، پذیرایی از زائرینی که در موکب اسکان یافته اند، توسط خادمین انجام می‌شود که حدود۲ هزار و ۵۰۰ پرس صبحانه و حدود ۱۲ هزار پرس طعام در آشپزخانه موکب تهیه و توزیع می‌شود.

وی افزود: با توجه به گرمای زیاد هوا و نیاز زوار به نوشیدنی خنک، حدود هزار لیتر شربت تهیه و توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: در بخش درمان، اقلام مختلف دارویی از ایران تهیه شده و این بخش نیز همچون سایر بخش‌ها فعال بوده و خدمات درمانی بدون هزینه و کاملا رایگان انجام شده و داروی بیماران رایگان تامین می‌شود.

به گفته حجت الاسلام مجیدی، همچنین از فردا خدمات دندانپزشکی نیز در حد خدمات ابتدایی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اقدام ویژه‌ای که امسال صورت گرفت، پخت نان در محل موکب است که روزانه حدود ۷ هزار قرص نان در این نانوایی توزیع می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز سخنرانی، مداحی، قرایت قران، اجرای گروه سرود توسط گروه سرود انتظار، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی بین زوار اقدامات خوبی در حال اجراست و تمام این خدمات با حضور گسترده و فعالانه خادمین حسینی و به عشق سیدالشهدا صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.