سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی مطرح کرد

فشار مضاعف ناشی از همزمانی اعزام موکب‌ها و زائران اربعین از خراسان رضوی

مدیرکل راهداری خراسان رضوی گفت: همزمانی اعزام مواکب به عتبات عالیات با اعزام زائران اربعین فشار مضاعفی را بر حوزه حمل و نقل جاده ای وارد کرده است.

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ازدحام جمعیت در پایانه‌های مسافری در روز‌های اخیر ناشی از چند موضوع است، در ایام کرونا اکثر اتوبوس‌ها تک سرنشین شدند و تعداد صندلی‌ها از ۴۴ صندلی به طور میانگین به حدود ۳۲ صندلی کاهش یافت، همچنین تعدادی از ناوگان نیز جذب سرویس کارخانجات و معادن شدند.

او افزود: با توجه به کمبود ناوگان، با دستور استاندار و فرماندار مشهد، فراخوانی برای بازگشت ناوگان مزبور داده شد که برخی از آن‌ها با همکاری صنایع و کارخانجات برگشتند، اما تعدادی نیز برنگشتند که این وضعیت، کار را سخت‌تر کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین اعزام مواکب به عتبات عالیات باید زودتر از این انجام می‌شد، اما با اعزام زائران اربعین همزمان شد که این همزمانی نیز فشار را بر این حوزه مضاعف کرد.

شهامت بیان کرد: از سویی به دلیل اعزام ناوگان از کل کشور به مرز‌های غربی، بازگشت مسافران استان‌های دیگر که با اتوبوس‌های غیرمشهدی به این شهر سفر کرده بودند، با مشکل روبه رو شد و باید ناوگان برای انتقال آن‌ها تامین می‌شد.

او تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده روزانه ۱۵ تا ۲۵ دستگاه اتوبوس برای اعزام موکب‌ها درنظر گرفته شده که با دستور استاندار، یک تا دو رام قطار نیز بدان اضافه شد، همچنین برای استفاده از ظرفیت ناوگان درون شهری، مساعدت لازم انجام شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.