سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موکب شهدای کهگیلویه در بهبهان راه‌اندازی شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: موکب شهدای این شهرستان در پنج کیلومتری شهرستان بهبهان راه‌اندازی شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه در آئین افتتاح این موکب خدمت رسانی به زائران اربعین را یک توفیق الهی دانست و گفت: زیارت اربعین یک امر مستحب، ولی خدمت رسانی به زائران وظیفه‌ای واجب محسوب می‌شود و ثواب فریضه واجب بیشتر از مستحب است.


سرهنگ سید علی اصغر پوربهشت با بیان اینکه شناخت اباعبدالله الحسین (ع) از ضروریات فکری مسلمانان و از مقدمه‌های ظهور بوده و پیاده روی اربعین و جایگاه این زیارت معنوی یکی از راه‌های شناخت سیدالشهدا و نهضت عاشورا است افزود: دشمنان همواره از هر طریقی می‌خواهند مانع انعکاس حرکت‌های میلیونی زائران ابا عبدالله حسین (ع) شوند و بر آن سرپوش می‌گذارند تا این کنگره عظیم جهانی منعکس نشود.


سرهنگ اصغر پوربهشت می گوید: عظمت حرکت اربعین هیچگاه با این اقدامات مذبوحانه خاموش نمی‌شود و روز به روز حرکت امام حسین (ع) پرفروغ‌تر شده و در جهان در حال طنین انداز است.


او با اشاره به اینکه این موکب برای چهارمین سال از طریق کمک‌های مردمی و خیران راه اندازی شده و سرمایه حقیقی این موکب مردم است ادامه داد: از زمان برپایی موکب عشق وعلاقه خادمان از نکات مهم وقابل توجه بوده و پیش بینی می‌شود بالغ بر ۵۰۰ هزار خدمت در این موکب انجام شود.


سرهنگ پوربهشت اجرای برنامه‌های فرهنگی را یکی از مهم‌ترین اهداف این موکب دانست و گفت: این موکب تا ۲ روز بعد از اربعین حسینی به زائران ابا عبدالله حسین خدمات رسانی می‌کنند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه افزود: استان‌های یزد، فارس، اصفهان، سیستان بلوچستان، هرمزگان و کشورهای افغانستان و پاکستان از مسیر این موکب عبور می‌کنند.


مدیر موکب شهدای کهگیلویه هم با اشاره به اینکه کار اماده سازی و عملیات اجرایی موکب به پایان رسید گفت: موکب شهدای کهگیلویه تا ۲ روز بعد از اربعین به زائران حسینی با ۸۰ خادم زن و مرد خدمت رسانی می‌کنند.


خدایار زینی پور افزود: خدمات ارائه شده در این موکب به زائران امام حسین (ع) شامل پذیرایی در وعده‌های صبحانه، نهار، شام و میان وعده، خدمات درمانی ، بهداشتی و خدمات فرهنگی  است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.