سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرسی بر بازار ویژه بازگشایی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مقدماتی نظارت بر بازار ویژه بازگشایی مدارس در سراسر استان آغاز شد.

کریم روزبهان با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس گفت: به همین دلیل تقاضا برای خرید برخی از کالا‌ها و خدمات افزایش می‌یابد.

او افزود: به منظور پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس در سراسر استان از ۱۷ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت.

روزبهان می‌گوید: بازرسان این اداره‌کل در بازرسی‌ها با تخلف‌هایی از جمله؛ گران فروشی، کم فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور خرید و همچنین فروش برای مشتریان، تبلیغ خلاف واقع و حراج غیر قانونی برخورد خواهند کرد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه اصناف و مراکز عرضه این کالا‌ها موظف هستند با نصب برچسب بر روی همه کالا‌ها و درج نرخنامه انواع خدمات، صدور فاکتور رسمی از سوی واحد‌های صنفی برای مشتریان، رعایت نرخ‌های مصوب با درصد سود قانونی را رعایت نمایند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همشهریان از خرید و فروش هرگونه کالا و نوشت افزار خارجی قاچاق، تقلبی و یا داشتن تصاویر خارج از فرهنگ اسلامی ایرانی خودداری کنند.

او ادامه داد: بازرسان واحد بازرسی و نظارت این اداره در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار ضمن پایش عرضه اقلام ضروری با هرگونه تخلف‌های صنفی برخورد و ضمن تشکیل پرونده متخلفان، آن‌ها را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان می‌کنند.

روزبهان بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلف‌های صنفی تاکید کرد و گفت: شهروندان هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحد‌های صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ گزارش تا به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.