سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سونی روسیه را ترک می‌کند

در پی تحریم‌های روسیه به دلیل درگیری‌های اوکراین، کمپانی سونی از قصد خود برای خروج از روسیه تا ۶ ماه آینده خبر داد.

کمپانی سونی اعلام کرد تا ۶ ماه آینده روسیه را ترک کرده و کنترل بخش روسیه خود را به یک شرکت داخلی روسیه واگذار خواهد کرد.

به گزارش آرتی، کمپانی موسیقی سونی در بیانیه‌ای که روز به نشریه موسیقی بیلبورد ارسال کرد، نوشت: «تصمیم گرفتیم تا بازار روسیه را به طور کامل ترک و شرکت روسی را به مدیریت محلی منتقل کنیم.»

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «از آنجایی که جنگ همچنان تأثیرات انسانی ویرانگری در اوکراین دارد و تحریم‌ها علیه روسیه همچنان در حال افزایش است، ما دیگر نمی‌توانیم حضور خود را در روسیه حفظ کنیم.»

برخی منابع به بیلبورد اعلام کردند که شرکت مدیریت محلی که کنترل منافع سونی در روسیه را برعهده خواهد گرفت، را مدیر عامل سابق سونی موزیک روسیه، راه اندازی و رهبری می‌کند.

از ابتدای حملات روسیه به اوکراین در ماه فوریه، تحریم‌های مختلفی را کشور‌های اروپایی و آمریکا علیه مسکو اعمال کردند. یک راه برای تحریم، خروج برند‌های مختلف از روسیه بود.

البته در تیرماه سال جاری رویترز در قالب یک گزارش به بررسی میزان ضرر نقدی و غیرنقدی برند‌های معروف از تحریم روسیه پرداخت.

به طور مثال، برند پوشاک آلمانی «آدیداس» در ماه مارس هشدار داد که بسته شدن ۵۰۰ فروشگاه آن در روسیه به فروش شرکت لطمه خواهد زد.

آدیداس تخمین می‌زند جنگ تا ۲۵۰ میلیون یورو از فروش آن بکاهد که حدود نیمی از درآمد آن در منطقه در سال ۲۰۲۱ بوده است.

«نتفلیکس» غول جهانی پخش فیلم و سریال، هم ماه آوریل اعلام کرد که تصمیم برای تعلیق خدماتش در روسیه منجر به از دست دادن ۷۰۰ هزار مشترک خود شده است. این اولین‌بار در بیش از یک دهه بود که «نتفلیکس» مشترکین خود را از دست می‌داد.

«مک‌دونالد» بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان پس از بیش از ۳۰ سال فعالیت در روسیه از این کشور خارج شده و برنامه‌ای برای فروش تمام رستوران‌های خود در نظر گرفته است. ضرر بستن ۸۵۰ رستوران در روسیه تا ۱.۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این شرکت در سال گذشته حدود ۹ درصد یا ۲ میلیارد دلار از درآمد خود را از روسیه و اوکراین به دست آورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.