سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای صادرات اولین محموله دام زنده از ایران

وزیر جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای صادرات اولین محموله دام زنده از ایران در چند روز آینده خبر داد.

ساداتی در سفر به گرمسار با بیان اینکه ممنوعیت صادرات دام زنده، فراورده‌های گوشتی و طیور وجود ندارد گفت: تا دیروز ۱۰۰ هزار سفارش صادرات دام زنده ثبت شده و تا چند روز آینده اولین محموله صادر می‌شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه موضوع صادرات دام زنده به استان‌ها واگذار شده است گفت: پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش بخش کشاورزی از هفته آینده از سر گرفته می شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد : در شورای قیمت گذاری ، مبلغ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به اضافه ۱۵۰۰ تومان یارانه کشت تعیین شد و بخشی از یارانه کشت برای تامین نهاده کود و بذر اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالبات گندمکاران در روز‌های آینده پرداخت خواهد شد گفت : مبلغ خرید تضمینی گندم، امسال به ۸۲ هزار میلیارد تومان رسید که برابر با میزان پرداختی ۵ سال گذشته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم تولید ، خودکفایی و قطع وابستگی در حوزه غلات پایه و محصولات اساسی است گفت : توجه به کشاورزی قرارداری، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم ، جهش کشت دیم زار‌ها از دو و شش دهم میلیون هکتار فعلی به پنج و دو دهم میلیون هکتار، اختصاص ۶ میلیون تومان یارانه کشت برای سویا و افزایش تولید گندم ، برنج ، ذرت و کلزا از اقداماتی است که دولت برای افزایش تولید در نظر گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه ساخت سیلوی گرمسار هشت سال طول کشیده است گفت: این سیلوی ۱۰۰ هزار تنی از نظر استراتژیک و پدافند غیر عامل اهمیت ویژه ای دارد.

ساداتی نژاد پیشرفت ۹۲ درصدی سیلوی گرمسار را یادآور شد و با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان سمنان ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شده گفت: از این اعتبار تاکنون ۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافته و پیش بینی
می شود این طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه استان سمنان معین تامین گوشت مرغ تهران است، اظهار امیدواری کرد: زمینه توسعه صنعت پرورش طیور و تخم مرغ در این استان بخصوص گرمسار فراهم شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.