سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی سایت جعلی استخدام کار در منزل

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با طراحی سایت جعلی کار در منزل اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی از افراد جویای کار کرده بود خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان جویای کار مبنی بر اینکه با ثبت نام در یک سایت اینترنتی با هدف استخدام تایپیست و مترجم جهت کار در منزل و واریز مبالغی از آن‌ها کلاهبرداری شده و هیچ‌گونه خدماتی دریافت نکرده اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد متهم با درج آگهی استخدام کار در منزل در سایت‌های واسطه گر و تبلیغات اغوا کننده با معرفی سایت جعلی، افراد جویای کار را به ثبت نام و واریز وجه ثبت نام ترغیب کرده است.

او افزود: متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ ۵ میلیون ریال به عنوان هزینه ارائه خدمات و تشکیل پرونده دریافت که در نهایت مشخص گردید تاکنون مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با استفاده از اقدامات علمی و تخصصی پس از مسدودسازی کارت‌های مقصد و درگاه پرداخت سایت جعلی متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس احضار و پس از اینکه به جرم خود اقرار کرد با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی در خاتمه گفت: بسیاری از تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه گر با عناوینی مانند تایپ، ترجمه، بسته بندی محصولات و ... هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب یا هدایت متقاضیان به سایت و درگاه‌های پرداخت اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: از شهروندان می‌خواهیم هیچ‌گونه وجهی به حساب‌های ارائه شده واریز نکنند و پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت حضوری و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.