سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲۰ هزار روحانی طرح امین در مدارس کشور

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس، گفت:هم‌اکنون ۲۰ هزار روحانی طرح امین در مدارس کشور فعایت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد در نشست ویژه همکاران آموزش و پرورش در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با تاکید بر اهمیت امور تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان در مدارس و اینکه طرح تربیتی یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: طلبه و روحانیونی که وارد نظام آموزش و پرورش می‌شوند مکلف هستند که در جهات مختلف فعالیت داشته باشند و حوزه علمیه و ستاد همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش نیز مکلف به تامین طلبه برای آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بخش آموزش و به روزرسانی آموزش روحانیون از مهمترین دغدغه‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است که با پیگیری‌ها رییس حوزه علمیه کشور، برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش به روز به روحانیون در دست اجراست.

نیکزاد به تهیه و تدوین طرح آموزشی جدید با همکاری معاونان وزیر آموزش پروش، معاونان حوزه علمیه و سرآمدان حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مباحث آموزشی برای طلاب طرح امین تدوین شده است.

وی به اجرای طرح‌های تربیتی از جمله معراج، اعزام مناسبتی طلاب به مدارس و سایر فعالیت‌های علمی، پژوهشی در سطح این ستاد اشاره کرد و افزود: امسال اعتبارات ستاد افزایش یافته است.

دبیر ستاد همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مسایلی که مورد تاکید ویژه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش قرار گرفته است، ایجاد مدارس و مهد‌های غیردولتی و وابسته به حوزه علمیه و روحانیت و توسعه مدارس مسجد محور در کشور است، گفت: ایجاد و توسعه مدارس "حبل المتین" برای استفاده از محیط حوزه و ایجاد مرکز تربیت معلم حوزه نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، هم‌اکنون بیش از سه هزار طلبه وظیفه و هفت هزار روحانی رسمی در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه دغدغه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش مهمترین دغدغه نظام است، گفت: برای توسعه نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید کار‌های بزرگی انجام شود.

آیت الله علی‌رضا اعرافی اظهار داشت: علوم تربیتی در نظام آموزش و پرورش دامنه عظیمی دارد که مدیر و معلم و فعالان در آموزش و پرورش باید در این قلمرو فعالیت داشته باشند و همه ارکان‌ها کشور از جمله حوزه و دانشگاه باید در خدمت آموزش و پرورش باشد.

وی با تاکید بر حساسیت بالای محیط‌های آموزشی و آموزش و پرورش گفت: مدیریت آموزش و پروش، معلم و مربی باید تمام اصول تربیتی را فراگرفته باشند تا بتوانند دانش‌آموزان در تراز نظام اسلامی را تربیت کنند و آموزش‌های مناسب به دانش‌آموزان ارائه دهند.

اعرافی با اشار به اجرای طرح امین در برخی مدارس کشور گفت: در طرح امین، روحانی مستقر در مدرسه باید شایستگی لازم را داشته باشد تا بتواند آموزش‌های متناسب با نیاز دانش‌آموزان را ارائه دهد و روحانیون مستقر در مدارس باید آموزش دیده باشد و اخلاق و منش مناسب داشته باشد.

وی بر ارائه آموزش دوره‌ای و سالانه به روحانیون مستقر در مدارس تاکید کرد و گفت:باید از تمام توان روحانیون در مدارس برای تربیت صحیح دانش آموزان استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این نشست تاکید کرد: در نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید فضا‌های در آموزش و پرورش ایجاد شود که در آن فضا‌ها شرایط علمی، معرفتی، معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان رشد پیدا کند و معنویت و اخلاق توسعه داده شود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: در فضای تعلیم و تربیت باید گفتمان امامین انقلاب حاکم شود تا روحیه و نشاط انقلابی بوجود آید تا بتوان در راستای نسل سازی برای انقلاب گام برداشت.

وی به ظرفیت‌های حوزه و آموزش و پرورش استان برای افزایش همکاری اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته استفاده کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.