سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه پروژه گردشگری زنجان در انتظار دریافت تسهیلات بانکی!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت:سه پروژه گردشگری زنجان درانتظاردریافت تسهیلات بانکی از بانک گردشگری است.

صفوی گفت: هیچ بخشی مانند صنعت گردشگری با هزینه کم، اشتغال ایجاد نمی‌کند و در صورت همکاری بانک‌ها با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آینده شاهد رونق و اشتغال‌زایی خوبی در حوزه گردشگری استان زنجان خواهیم بود.

او افزود: با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، خدمات گردشگری همچنان پویا و فعال است؛ از اینکه بانک گردشگری نسبت به پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری تعلل می‌کند، جای شگفتی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: ساخت مجتمع خدماتی رفاهی خدیو، اقامتگاه بوم گردی حسنی و مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی صابری از سال ۱۳۹۸ از محل آورده بخش خصوصی آغاز شده‌اند، اما تکمیل این پروژه‌ها اکنون معطل تامین ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ است، که در مجموع با افتتاح این پروژه‌های گردشگری ۳۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

صفوی گفت: طرح‌های یاد شده از فروردین ماه ۱۴۰۱و بر اساس تفاهم‌نامه فی مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بانک گردشگری برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات بانکی معرفی شدند که متاسفانه به دلیل عدم حضور ناظران بانک برای بررسی پروژه‌ها، هیچ گونه تسهیلاتی تا امروز به سرمایه گذاران پرداخت نشده و اکنون پس از گذشت شش ماه بانک اعلام کرده که مبالغ تخصیص یافته به طرح‌های سایر استان‌ها به صورت شناور پرداخت شده و منابع مورد نظر به اتمام رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: موضوع تا حصول نتیجه از طریق مبادی ذیربط پیگیری خواهد شد.
او افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه گردشگری، توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی و افزایش واحد‌های بوم گردی باهدف رونق اقتصادی برای مردم از مهم‌تر ین برنامه کاری این اداره کل در سال ۱۴۰۱ است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.