سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در گیلان

مدیرکل صمت گیلان از طرح نظارت بر بازار ویژه بازگشایی مدارس گیلان از ۱۷ شهریورماه به مدت ۲۸ روز خبرداد.

تیمور پورحیدری گفت: در این طرح بر قیمت پوشاک، کیف و کفش و نوشت افزار و ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی در استان گیلان نظارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان اجرای این طرح از ۱۷ شهریور ماه آغاز و تا تاریخ ۱۵ مهر ادامه، افزود: در این طرح نظارتی به صورت تخصصی کارشناسان تعزیرات حکومتی، آموزش و پرورش، بازرسی اصناف و اتحادیه مرتبط صنفی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان همکاری خواهند کرد.

مدیرکل صمت گیلان به تشدید بازرسی‌ها در این بازه زمانی در کل شهرستان‌های گیلان اشاره کرد و گفت: این طرح با محوریت تشدید نظارت و بازرسی بر واحد‌های صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی و همچنین نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه‌ها در اخذ شهریه‌ها خواهد بود.

پورحیدری برخورد با عرضه کنندگان کالای تقلبی و قاچاق در حوزه پوشاک و لوازم تحریر را در اولویت دانست و افزود: نظارت بر ثبت اطلاعات واحد‌های تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه ۱۲۴ جهت پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام به شدت در دستور کار است. 

مدیرکل صمت گیلان گفت: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و به موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتور‌ها از مهمترین اولویت‌های اجرای این طرح است که در صورت مشاهده تخلف از سوی بازرسان این اداره کل با واحد صنفی و فرد متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و باتوجه به افزایش جرائم و تخلفات صنفی در این برهه زمانی، از متصدیان واحد‌های صنفی انتظار داریم نسبت به درج کامل قیمت‌ها و همچنین نگهداری فاکتور‌های خرید در واحد صنفی، جهت ارائه به بازرسان جدیت کامل داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.