سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان رتبه نخست کشور در طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان

استاندار همدان گفت: در طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا) رتبه نخست کشور را بدست آورده ایم.

علیرضا قاسمی فرزاد در شورای آرد و نان استان همدان گفت: ۹۸ درصد نانوایی های استان به دستگاه کارت خوان هوشمند مجهز شده اند.

او با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان با هدف جلوگیری از فروش خارج از شبکه آرد، احقاق حقوق مردم و هدایت مستقیم یارانه آن به سفره مردم از ابتدای تیر امسال در همدان گفت: از تعداد هزار و ۸۳۵ نانوایی در استان هزار و ۷۹۶ نانوایی به دستگاه کارت خوان هوشمند مجهز شده اند.

از تعداد ۳۹ نانوایی که دستگاه کارتخوان هوشمند در آن‌ها نصب نشده است ۹ مورد مربوط به واحد‌های حقوقی و مستقر در پادگان‌ها است که باید تعیین تکلیف شود.

استاندار همدان گفت: نصب دستگاه کارت خوان هوشمند در ۳۰ نانوایی باقیمانده به علت مشکلات قضایی، فوت، عدم همکاری و یا تعطیلی نانوایی در مدت حداکثر یک هفته در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی فرزاد گفت: خرید تضمینی گندم در استان به ۳۱۶ هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  ۵۹ درصد افزایش یافته و نیز کمترین میزان آفت سن در گندم امسال استان همدان دیده شده است.

او گفت: این میزان گندم خریداری شده برای ۱۵ ماه همدان کافی است که با صادرات مقدار مازاد بر نیاز استان، گندم با گلوتن بالا و با کیفیت از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم ایجاد عرصه رقابتی بین کارخانه های آرد برای افزایش کیفیت نان تولیدی در استان گفت: کیفیت تولید کارخانه های آرد و نانوایی‌ها با کمک دستگاه‌های نظارتی کنترل و درجه بندی شوند و کارخانه های آرد و نانوایی‌هایی با عملکرد مطلوب و برخورد و اخلاق حسنه مورد تشویق قرار گیرند و از سهمیه گندم و آرد بیشتری برخوردار شوند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه میزان سبوس آرد در استان همدان در وضع مطلوبی قرار دارد خاطرنشان کرد: بعد از نصب کارت خوان هوشمند هزار و ۱۹۲ مورد  از نانوایی‌ها بازرسی شده و ۹۲ پرونده تخلف تشکیل شده که کمتر از پنج درصد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.