سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مرکز پایش جنگل‌های کشور

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور گفت: با هدف جلوگیری از قاچاق چوب، مرکز پایش جنگل‌های کشور راه اندازی می شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور امروز در ارومیه در دیدار با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از راه اندازی مرکز پایش جنگل‌های کشور با هدف جلوگیری از قاچاق چوب خبر داد و گفت: در حاضر این سامانه با ۳۳ دوربین نزدیک به ۲ هزار کیلومتر را رصد می کند و به زودی ۵۰ دوربین دیگر هم به سامانه اضافه خواهد شد که تعدادی از آن‌ها در آذربایجان غربی فعال خواهند شد.

عباسعلی نوبخت بیابان زایی را یکی از مشکلات زیست محیطی در کشور دانست و افزود: در حال حاضر سالانه یک میلیون هکتار در سال بیابان زایی داریم در حالیکه تنها توان مقابله با ۳۰ درصد آن را داریم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور هم در این دیدار با بیان اینکه در حفظ اراضی کشاورزی کشور دچار وادادگی شده ایم خاطرنشان کرد: قوانین در کشور تا کنون به نفع تخریب کنندگان بوده است و بزرگترین ضربه‌ها را هم از همین جا خورده ایم.

صفدر نیازی افزود: سالهاست تلاش می کنیم قانون منع فروش زمین کشاورزی را به غیر کشاورز با هدف جلوگیری از خرد شدن آن همانند تمام کشور‌های جهان تصویب کنیم، اما موفق نشدیم.

وی از واریز ۳۲۶ میلیارد تومان به خزانه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تاکنون فقط ۲۴ درصد آن برگشت خورده است در حالیکه اعتبار دیگری غیر از آن برای تجهیز نیروی انسانی و امکانات نداریم.

بیش از ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان غربی را جنگل تشکیل می‌دهد که بیشتر آن‌ها در جنوب استان واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.