سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت شناخت جریان‎‌های بلوغ فناوری در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: محیط یادگیری و فناوری به عنوان یکی از سه ضلع نظام آموزش و پرورش در تدوین برنامه‎‌های درسی مد نظر قرار گرفته اند.

یوسف نوری گفت: معماری یک نماد تمدنی است و کشور ما نیز در این حوزه صاحب سبک و به نوعی صاحب مکتب است.

وی افزود: هر طرح و برنامه‌ای در این زمینه باید حتما پیوست فرهنگی داشته باشد و برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما باشد. علاوه بر اینکه امروزه، پیوست زیست محیطی، اجتماعی، پدافندی و.. نیز مدنظر است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نگاه جدید در عرصه تعلیم و تربیت از بعد انسان‌شناسی چهارگونه است. یک دیدگاه کودک را ابژه می‎‎ داند، یکی کودک را سوژه می‌شناسد. در نگاه بالاتر کودک به عنوان کنشگر اجتماعی است و در نگاه چهارم کودک همراه پژوهشگر نگریسته می‌شود.

او  تصریح کرد: باید نیاز‌های دانش آموزان را در هر دو زمینه سخت افزار و نرم افزار بشناسیم و نگاه دانش آموز را در طراحی فضای کالبدی محیط یادگیری در نظر داشته باشیم، لازم است به این سمت حرکت کنیم، تا هویت ملی و محلی را حفظ کرده، ارتقاء داده و این میراث ارزشمند را انتقال دهیم.

نوری گفت: بحث محیط یادگیری و فناوری به عنوان یکی از سه ضلع نظام آموزش و پرورش در تدوین برنامه‎‌های درسی مدنظر قرار گرفته است، برنامه درسی دانش بنیان یک سمت آن در سنت و تمدن است و سمت دیگر آن در آینده است. از این رو باید الگو‌های نوآورانه داشته باشیم و جریان‎های بلوغ فناوری در آموزش و پرورش را نیز بشناسیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.