سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجارستان تهدید کرد که مانع تمدید تحریم روسیه مى‌شود

مجارستان برای موافقت با تمدید تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه پیش شرط تعیین کرده است.

مجارستان تهدید کرد که اگر تحریم‌ها علیه ۳ الیگارشی روسیه برطرف نشود با تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه موافقت نخواهد کرد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد، مجارستان تهدید کرده است که اگر سه الیگارشی از فهرستی که به بهانه حمله مسکو به اوکراین در اواخر فوریه وضع شده، حذف نشوند، اقدامات محدودکننده‌ای در نظر گرفته و از تمدید برخی از بخش‌های تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه جلوگیری خواهد کرد.

به گفته چندین منبع دیپلماتیک مطلع، ۳ نفری که بوداپست می‌خواهد از لیست ممنوعیت ویزا و مسدود شدن دارایی‌ها حذف شوند، عبارتند از: «علیشیر عثمانوف، پیوتر آون و ویکتور راشنیکوف.»

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا به دنبال تمدید ۶ ماهه فهرست افراد تحت تحریم است.

سفرای اتحادیه اروپا قرار است امروز (۷ سپتامبر) پیش از مهلت تمدید در ۱۵ سپتامبر، درباره این موضوع بحث کنند.

مجارستان کشوری بود که از ابتدا با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالفت خود را ابراز کرد و دلیل آن هم پیش‌بینی وضعیت بد انرژی پس از اعمال این تحریم‌ها بود.

اکنون که کشور‌های اروپایی به دلیل همین تحریم‌ها زمستانی سخت را برای خود متصور می‌شوند، برخی از کشور‌های اروپایی دست به دامن مجارستان شده‌اند.

به طور مثال، «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌ وزیر لهستان به یک نشریه لهستانی اعلام کرد که پس از اختلافات اوایل سال جاری بر سر جنگ اوکراین با مجارستان تلاش خواهد کرد تابه این کشور نزدیک شود.

موراویه‌تسکی در این مصاحبه گفت که قصد دارد تفاوت‌ها را شناسایی کند و با مشخص کردن حد و مرز به طوریکه اوکراین را هم در نظر بگیرد، روابط خود با مجارستان را بهبود ببخشد.

دولت لهستان یکی از تندروترین‌ها در اتحادیه اروپا علیه روسیه بوده است و  رئیس‌جمهور این کشور پیشتر در ماه آوریل گفت که روابط ویژه با مجارستان نمی‌تواند «تحت شرایط فعلی» ادامه یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.