سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توانایی کانون پرورش فکری کودکان برای ارسال ۵۰۰ بسته اقلام نوشت افزار

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: باید ذائقه شناسی کنیم و طرح جایگزین نیز برای محصولات خود داشته باشیم.

حامد علامتی گفت: هشتمین دوره نمایشگاه‌های نوشت افزار ایرانی و اسلامی ایران نوشت از اول تا هجدهم شهریور در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور بیش از ۱۰۰ تولید کننده داخلی و با گستره ۶۰ غرفه در حال برگزاری است. خانواده‌ها از ۱۰ صبح‌ الی ۱۰ شب می‌توانند حضور پیدا کنند و اقلام مورد نیاز دانش آموزان خود را به نرخ مناسب از تولید کنندگان ایرانی خریداری کنند.

او گفت: در کنار این موضوع توانستیم وب سایت دی جی کانون را راه اندازی کنیم که ۳۰ قلم کالا با ۳ پک ابتدایی دخترانه، پسرانه و دبیرستان برای تمامی دانش آموزان تهیه کرده ایم و افراد می‌توانند وارد سایت شوند و ثبت سفارش انجام دهند. تا ۲۵ شهریور نیز زمان دارند و تا اول مهر  اقلام به درب منازل افراد پست می‌شوند.

او گفت: طبق پیش بینی‌هایی که داشته ایم تا ۵۰۰ هزار بسته را می‌توانیم برای خانواده‌ها ارسال کنیم. در کنار این توسط وزارت آموزش‌وپرورش و نهاد‌های حمایت کننده و با هماهنگی‌هایی که انجام شده است حدود یک میلیون بسته لوازم التحریر در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار می‌گیرد که بر اساس عدالت آموزشی همه استان‌ها را پوشش می‌دهد.

عدالتی درباره ایرانی بودن کاغذ‌های مصرفی تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی گفت: تولید کاغذ در داخل کشور محدود است. تولید کنندگان ما ایرانی هستند و توانسته ایم در زنجیره تولید داخل، اقلام خود را تهیه کنیم؛ اما اصل بر آن است که اقلام ایرانی به دست دانش آموزان کشورمان برسد.

علامتی درباره تنوع محصولات ایرانی و همچنین تغییر ذائقه دانش آموزان ایرانی افزود: تنوع در محصول جزء دستور کار ما است که در نمایشگاه نوشت افزار این تنوع وجود دارد.

او افزود: به جهت آن که تولیدات بعضی از تولید کنندگان کم است، تنوع زیادی را شاهد نیستیم. البته در این نمایشگاه محصولات را بر اساس ۳ طرح کلی در غالب ۸۰ مدل مختلف نوشت افزار ارائه کرده ایم.

علامتی گفت: در ابتدا باید ذائقه شناسی کنیم و طرح جایگزین نیز برای محصولات خود داشته باشیم. اکنون نقش‌های مختلف وارد فرهنگ ما شده اند و باید به سمت حرکتی زنجیره‌ای و فرهنگی برویم.

او گفت: در قصه تا کتاب‌های داستان، موشن گرافیک و انیمیشن‌ها باید فرهنگ سازی کنیم. تا مخاطبان با این حرکت فرهنگی زیست نکنند، آن نقش‌ها در ذهن دانش آموزان ما قرار نمی‌گیرند.

او ادامه داد: در کنار این موضوع باید به سمت حمایت از صنایع فرهنگی برویم که زمینه آن نیز همین زنجیره فرهنگی است که این‌ موضوع در دستور کار ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.