سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از شلوغی دفاتر پلیس+۱۰ تا خالی ماندن دست زائران

با توجه به اینکه ۱۱ روز دیگر تا اربعین حسینی باقی مانده، اما هنوز دفاتر پلیس+۱۰ شلوغ است و زائران موفق به دریافت گذرنامه هایشان نشده اند.

با توجه به اینکه برخی از زائران اربعین حسینی هنوز موفق به تحویل گذرنامه شان نشده اند، دفاتر پلیس+۱۰ شاهد رفت و آمد این افراد است.

بر اساس گفته متقاضیان گذرنامه، این افراد بیش از ۱۰ روز است که مدارکشان را تحویل این دفاتر داده اند.

یکی از متقاضیان تحویل گذرنامه گفت: طبق گفته مسئولین، ۸ شهریور باید گذرنامه‌ها آماده تحویل می‌بود، اما هم اکنون ۷ روز از تاریخ اعلام شده می‌گذر و نزدیک شروع سفرمان است، اما هنوز گذرنامه‌ای به دستمان نرسیده است.

او افزود: وقتی از مسئولین جویای این مشکل به وجود آمده شدیم با پاسخ سایت بسته است و مشخص نیست چه زمانی گذرنامه‌ها آماده تحویل شود، مواجه می‌شویم.

سرهنگ زنگویی رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی دلیل طولانی شدن روند صدور گذرنامه را افزایش تقاضای زائران برای صدور گذرنامه دانست.

او افزود: با توجه به اینکه زمان صدور گذرنامه مقداری طولانی‌تر شده است؛ هر ارباب رجوعی که برای تحویل گذرنامه مراجعه کند با پیگیری‌های انجام شده سعی در رفع مشکل او داریم.

در این شرایط که نزدیک شروع اربعین حسینی هستیم متقاضیان می‌توانند درخواست برگ گذر موقت دهند که زمان صدور آن کوتاه‌تر از صدور گذرنامه است.

۷۲ ساعت بعد از ثبت درخواست، برگ گذر موقت در سیستم پلیس+۱۰ صادر و به پست تحویل داده می‌شود.

برای صدور برگ گذر موقت افراد باید فرمی را از مراکز پلیس+۱۰ دریافت کنند و پس از تکمیل به همراه مدارکی که شامل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت برای آقایان است را به این دفاتر تحویل دهند.

افرادی که تاریخ صدور گذرنامه شان از ۱۳۹۱/۶/۱ به بعد است می‌توانند با مراجعه به اداره مهاجرت و گذرنامه، اعتبار گذرنامه شان را تمدید کنند.

از ابتدای تیر تا ابتدای شهریور ۲۸ هزار و ۴۵۶ گذرنامه برای زائران اربعین حسینی خراسان جنوبی صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.