سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت‌رسانی ۸ بیمارستان صحرایی به زائران اربعین/بیمارستان مرزی شلمچه به بهره برداری رسید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:هشت بیمارستان صحرایی به کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و ستاد اجرایی امام(ره) مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین است.

دکتر عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور بازدید از مرز بین المللی شلمچه و خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی وارد آبادان شد.

وی در بازدید از مراکز خدمات رسانی به زائران اربعین در شلمچه اظهار داشت: ۲۶۱۱ مامور اورژانس، ۳۵۳ نیرو‌های پزشک، ۸۴۵ نیروی بهداشت، ۲۳۴ آمبولانس، ۳۸ اتوبوس آمبولانس، ۳۸ موتورلانس در مرز‌های و گذرگاه‌های اربعین مستقر هستند.

او گفت:هشت بیمارستان صحرایی به کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و ستاد اجرایی امام(ره) در نزدیکی گذرگاه‌ها و پایانه‌های مرزی اربعین مستقر و مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین است.

وزیر بهداشت به آماده باش ۵۰۰ تخت بیمارستانی در نوار مرزی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: ۹ فروند بالگرد و سه هواپیما برای مواقع اضطراری نیز در حالت آماده باش هستند.

عین‌اللهی گفت: در جلساتی که در عراق داشتیم آمادگی خود را برای اعزام نیرو‌های تخصصی و پزشکی اعلام کردیم و هر نیرویی که در این امر شرکت کند برای آن ماموریت حساب می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص جوی و گرمای هوا بخصوص در شلمچه و احتمال گرمازدگی زائران، امکاناتی در این خصوص مهیا و در مناطق مرزی به نیرو‌های درمانی آماده باش داده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زائران با توجه به گرمای هوا سعی کنند در روز و زیر آفتاب زیاد حرکت نکنند تا گرمازده نشوند.

وی به خدمات‌رسانی فعالان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به زائران اربعین حسینی در مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه اشاره کرد و افزود: این مرکز مرزی در سراسر کشور نمونه است و توسط دولت سیزدهم آماده و مشغول خدمت رسانی به زائران سید و سالار شهیدان است.

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی شلمچه با زیربنای سه هزار مربع با حضور این مسئول به بهره برداری رسید.

این مکان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال احداث شده و قرار است با 24 تخت بستری به صورت همزمان خدمات غربالگری بهداشت، خدمات درمانی و فوریت های اورژانس پیش بیمارستانی را ارائه دهد.

تنها بیمارستان مرزی شلمچه دارای بخش های از جمله  اتاق پزشک ، بخش بستری زنان و مردان ، اتاق عمل ، رادیولوژی ، آزمایشگاه  ، اتاق احیاء ، داروخانه ، واحد بهداشت (نمونه گیری) ، واحد مامایی و واحد تریاژ است.

مرز شلمچه یکی از مرزهای رسمی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی است که هر ساله میزبان مشتاقان حضرت ابا عبدالله الحسین است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.