سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال استریت ژورنال:

بحران آب در جکسون، پیامد سال‌ها بی‌توجهی مسئولان آمریکایی

وال استریت ژورنال در گزارشی به بحران آب در ایالت می‌‌ سی‌ سی‌ پی پرداخت و تاکید کرد به دلیل سال‌ها بی توجهی مسئولان، این بحران در انتظار همه مردم است.

همزمان با بحران آب شرب در شهر جکسون ایالت می‌ سی‌ سی‌ پی آمریکا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به فرسودگی زیرساخت‌های تامین آب آشامیدنی در این کشور نوشت: بحران آب در جکسون که همه آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند، نتیجه سال‌ها بی توجهی مسئولان است.

این روزنامه در ادامه نوشت: بیش از ۲.۲ میلیون مایل (حدود ۳.۵ میلیون کیلومتر) مسیر لوله‌کشی آب آشامیدنی در کشور پوسیده شده و ۱۴۵ هزار تصفیه‌خانه آب نیز رو به خرابی است.

به گزارش انجمن مهندسان عمران آمریکا، در هر ۲ دقیقه، یک لوله در نقطه‌ای از تاسیسات لوله‌کشی آب و فاضلاب این کشور ترک برمی‌دارد.

در گزارشی دیگر از سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا آمده است: به طور میانگین ۱۴ درصد آب تصفیه شده از تاسیسات آبرسانی هدر می‌رود، در همین حال برخی تصفیه‌خانه‌ها هدر رفت بیش از ۶۰ درصدی را گزارش می‌کنند.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند بحران آبی که اکنون در شهر جکسون رخ داده است حاصل سال‌ها بی‌توجهی و قصور دولت‌ها و مقام‌های محلی است. مدت‌ها است که مردم این شهر باید آب به ظاهر تصفیه شده را به علت احتمال آلودگی، قبل از مصرف بجوشانند.

فرماندار ایالت می‌ سی سی پی نیز در این خصوص اعلام کرده فرآیند تعمیر آسیب‌های وارده به زیرساخت‌ها و تاسیسات تصفیه آب شهر جکسون ممکن است سه تا چهار ماه طول بکشد.

او روز سه شنبه گذشته برای وضعیت آب در شهر جکسون وضع اضطراری اعلام کرد. پمپ‌های تصفیه خانه‌های شهر چندی پیش از کار افتاده بود و با پمپ‌های کمکی کار می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
بحران آب در همدان چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟