سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرآرود نصف‌جهان؛ شکسته‌شدن فولاد یا ذوب‌شدن آهن؟

دو تیم فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان در هفته پنجم لیگ‌برتر شهرآرود اصفهان را برگزار می‌کنند.

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان امروز از ساعت ۲۰ در ورزشگاه فولادشهر و در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر در چهل‌وسومین شهرآرود اصفهان در تاریخ لیگ‌برتر مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

ذوب‌آهن در این بازی میزبان است و بدون تردید می‌خواهد سه امتیاز نخستین فصل را در یک بازی جذاب و سنتی از آن خود کند؛ گاندو‌های اصفهانی در چهار هفته گذشته به چهار تساوی پیاپی رسیده‌اند و اگرچه متحمل شکست نشدند، اما رنگ پیروزی را نیز ندیده‌اند و قطعا نبردن‌های پیاپی‌شان از نباختن مضررتر خواهد بود.

مهدی تارتار درحالی به ۴ تساوی در آغاز فصل رسیده که در نفت مسجدسلیمان ۵ تساوی پشت‌سرهم در ۵ هفته ابتدایی داشت و حتی ممکن است در دربی امروز به این آمار خود نیز برسد.

ذوب‌آهن سعید باقرپسند را به‌دلیل پارگی رباط‌صلیبی ۶ماه در اختیار ندارد و از طرفی مسعود ابراهیم‌زاده و آرمان اکوان غایبان دربی امروز هستند، ضمن اینکه سیدمحمد قریشی پس از دوری ۲هفته‌ای به‌احتمال زیاد امروز در ترکیب ذوب‌آهن قرار خواهد گرفت.

سبزپوشان اصفهانی فقط ۲ گل زده‌اند و ۲ گل خورده‌اند و شاید دربی کم‌گلی را باتوجه به آمار ذوبی‌ها شاهد باشیم؛ آن‌ها دارکو بیدوف را خریده‌اند تا جانشین باقرپسند شود، اما ممکن نیست به این بازی برسد و محمدرضا سلیمانی باید بار گلزنی در مقابل سپاهان را به دوش بکشد؛ او با پیراهن مس رفسنجان و سایپا به سپاهان گل‌زده و به‌خوبی راه گلزنی به این تیم را بلد است.

سپاهان نیز پس از یک عملکرد سینوسی با نتیجه‌ای بد به دربی رسید؛ شاگردان مورایس استقلال و نساجی را بردند، اما به‌تور گل‌گهر افتادند و با یک مساوی تمامی برنامه‌هایشان به‌هم ریخت؛ در هفته چهارم نیز فولاد خوزستان در همین ورزشگاه فولادشهر با گلزنی پاتوسی بلای‌جانشان شد.

اشتباهات فردی و خط‌دفاعی سپاهان بیش از پیش به چشم خورده که ثمره آن یک گل‌به‌خودی و یک پاس منجربه‌گل بوده است؛ البته مورایس معتقد است این‌ها نه اشتباه دفاعی که تصمیمات نادرست بوده و ابراز امیدواری کرده از بازی‌های آینده شاهد چنین تصمیماتی نباشند.

تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان به‌واسطه حضور در تمامی ادوار لیگ‌برتر ۴۲ مرتبه با یکدیگر بازی کرده‌اند که ۱۹ بار سپاهان طعم پیروزی را چشیده و ۱۲ بار ذوب‌آهن فاتح دربی بوده است. ضمن اینکه ۱۱ بازی نیز برنده نداشته که مصاف چهل‌وسوم امروز این آمار را دست‌خوش تغییرات می‌کند.

باید دید دربی اصفهان که در سال‌های گذشته در آرام‌ترین جو ممکن برگزار شده و امروز دچار التهاب و درگیری‌هایی میان هواداران دو تیم در فضای‌مجازی شده به کجا ختم می‌شود؛ تصمیم مدیران ذوب‌آهن و اعلام قیمت هنگفت و عجیب ۲۰۰ هزارتومانی برای سپاهانی‌ها و ۱۵۰ هزارتومانی برای ذوب‌آهنی‌ها جهت خرید بلیت از روز گذشته تاکنون حواشی زیادی با خود به‌دنبال داشته تا جایی که هواداران دو تیم خصوصا سپاهانی‌ها به این قیمت‌گذاری معترض بودند.

هرچند با این موج شدیدی از اعتراضات و واکنش‌ها باشگاه ذوب‌آهن ابتدا عصر روز گذشته اعلام کرد تمامی بلیت‌ها ۱۵۰ هزارتومان خواهد بود و صبح امروز نیز با عنوان تخفیف‌ویژه بلیت بازی‌ها را به ۱۰۰ هزارتومان کاهش داد.

البته از طرفی باشگاه ذوب‌آهن نیز در این ماجرا حق دارد؛ سپاهان یک‌بار در این ورزشگاه هفته گذشته بازی کرد و ون‌پارس نقش‌جهان بازی‌هایی که در لیگ‌آزادگان میزبان است را در فولادشهر برگزار می‌کند و اگر هر کسی کیفیت چمن ورزشگاه فولادشهر را از نزدیک ببیند متوجه نامساعدبودن و وضعیت اسفناک آن می‌شود که قطعا انتظار می‌رود کمی به ذوب‌آهن رحم شود تا شاهد جبران خسارات به‌وسیله قیمت بلیت‌ها نباشیم.

به‌هرحال دربی چهل‌وسوم نصف‌جهان در انتظار تمامی فوتبال‌دوستان اصفهانی است تا در ورزشگاه خاطره‌انگیز فولادشهر بتوانند مانند گذشته شاهد یک جنگ تمام‌عیار باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.