سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش چهار ساعته امدادگران جمعیت هلال احمر برای نجات جان جوان ۱۹ساله‌ای در کیار

سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش چهار ساعته امدادگران این جمعیت، جان جوان ۱۹ساله‌ای که در اثر سقوط از ارتفاعات روستای دوپلان دچار حادثه شده بود، نجات یافت.

مسعود مثنوی اظهار داشت: به دنبال تماس تلفنی با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات EOC جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری مبنی بر سقوط فردی طبیعت گرد و غرق شدگی در آب های خروشان دوپلان، گروه امداد و نجات کوهستان و پایگاه بره مرده  این شهرستان به سرعت وارد عمل شده و به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این گروه بعد از چند کیلومتر پیاده روی به مصدوم دسترسی پیدا کرده و پس از چهار ساعت تلاش بی وقفه و انجام اقدامات پیش بیمارستانی و ثابت کردن او با تمام شرایط سخت موجود، تاریکی هوا و سخت گذر بودن مسیر، مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند.


بیشتر بخوانید


مثنوی اضافه کرد: جوان ۱۹ساله‌، روز شنبه ساعت ۲۰:۴۷ دقیقه، برای صعود به ارتفاعات منطقه مشایخ شهرستان کیار سفر کرده بود که از ارتفاع سقوط کرد و به درون آب افتاد و دچار آسیب دیدگی از ناحیه کتف دست راست شد.

وی ادامه داد: صعود به نقاط مرتفع نیاز به آشنایی کامل به منطقه دارد، لذا کسانی که قصد صعود به این مناطق را دارند قبل از هرچیز باید نسبت به همراه داشتن تجهیزات کامل از سلامت خود اطمینان داشته باشند تا دچار حادثه نشوند.

عکاس: محمد حسین پور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.