سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود

پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) با رویکرد "اندیشه تمدنی امام رضا (ع)، عدالت برای همه و ظلم به هیچ کس" سال ۱۴۰۲ در مشهد برگزار می‌شود.





سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه تهران و دبیر علمی کنگره جهانی امام رضا (ع)  در حاشیه نخستین نشست کنگره  بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: هدف اصلی برگزاری این کنگره، ضرورت توجه کانونی به اندیشه تمدنی امام رضا (ع) و احیای میراث گرانقدر رضوی در فراگیری عدالت و پرهیز از ظلم است.

او با اشاره به اهمیت موضوع فراگیری عدالت و پرهیز از ظلم افزود: این موضوع به عنوان کانونی‌ترین امر برای احیای دین و ارزش‌های حیات‌بخش برای همه جوامع انسانی بویژه پیروان مکتب آسمانی مورد توجه قرار گرفته است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به محور‌های این کنگره ادامه داد:  مدارا و احترام به کرامت انسان، احترام به انسان و فرهنگ بردباری، احترام به کرامت انسانی در مکتب رضوی، شرافت و کرامت بشری در مفاهیم اسلامی و عدالت و مبارزه با ظلم در سیره و مکتب رضوی از مهمترین محور‌های کنگره جهانی امام رضا (ع) است.

عاملی بیان کرد: همچنین در بخش‌های دیگر نشست‌های پیش از برگزاری کنگره، موضوعات مبارزه علیه تبعیض، ظلم و نفرت، راهکار‌های مقابه با عوامل بحران ناپایداری خانواده و طلاق از منظر روایات اهل بیت (ع) و همچنین امام رضا (ع) و الگوی گذار به آینده الهی جهان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: در نخستین پیش نشست کنگره جهانی امام رضا (ع)، پژوهشگرانی از دانشگاه‌های معتبر و حوزه‌های علمیه کشور و همچنین میهمانانی از کشور‌های مختلف جهان از جمله تایلند و مکزیک حضور دارند.

نخستین نشست پیش از برگزاری کنگره جهانی امام رضا (ع) روز دوشنبه با حضور استادان برجسته و میهمانان بین‌المللی در مرکز بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.