سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادیبی:

تمامی کلاس های مدارس زنجان حضوری است

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تمامی کلاس‌های درس در سال‌تحصیلی جدید به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

ادیبی در گردهمایی قطبی مدیران مدارس متوسطه دوره اول، متوسطه دوره دوم و متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش که به میزبانی ابهر برگزار شد، با اشاره به تبعات منفی شیوع ویروس کرونا و بحث آسیب‌های اجتماعی و فاجعه ناشی از افت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: آثار منفی کرونا در سال‌های بعد از آن نمود پیدا کرده است.

او افزود: کلاس‌های درس از اول مهرماه امسال قطعاً به صورت حضوری برگزار خواهد شد، پس مدیران مدارس آمادگی لازم را در قالب پروژه مهر برای بازگشایی مدارس داشته باشند.

این مسئول با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به کیفیت‌بخشی به تدریس، گفت: با کیفیت‌بخشی به تدریس، استفاده از وسایل کمک آموزشی، بررسی افت تحصیلی و آمار ترک تحصیل می‌توان چالش‌های مسیر آموزش را مدیریت کرد.

ادیبی بابیان اینکه از مدیران مدارس درخواست داریم برای کاهش آمار ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل تلاش کرده و در این مسیر از ظرفیت مشاوران نیز استفاده کنند، ادامه داد: علاوه بر این موضوع باید با شناخت ظرفیت‌های دانش‌آموزان و تأکید ویژه بر امر هدایت تحصیلی در پی کشف علایق و استعدادها، در انتخاب صحیح یاری‌گر آن‌ها باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان به رفع کمبودها، موانع و دغدغه‌های ذکر شده توسط مدیران مدارس تأکید کرد و گفت: این نیازمندی‌ها در جلسات بالادستی به گوش مسئولان خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش ابهر نیز در ادامه این جلسه، گفت: هدف از برگزاری این جلسه، کیفیت‌بخشی به آموزش متوسطه و ارتقای جایگاه آموزش متوسطه و صلاحیت‌های حرفه‌ای تخصصی مدیران و معاونان این مقطع است.

مرادی سه شرط اصلی مدیریت مدارس را شناخت کامل حوزه وظایف، مسئولیت‌پذیری و وقت‌شناسی دانست و از مدیران خواست در فرصت مدیریتی خود منشاء اثر باشند.

این مسئول به کمبود فضای آموزشی در شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و افزود: در همین راستا با کمک خیرین و مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ دو باب مدرسه ۹ کلاسه و ۸ کلاسه با حضور استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده و مراحل ساخت آن‌ها آغاز شد.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه گفت: برای رسیدن به اهداف سند تحول، باید آشنایی کامل به بخشنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های اجرایی را داشته باشیم و در دوره اول استعداد‌های دانش‌آموزان را شناسایی کنیم.

اخوان با اشاره به اینکه موقعیت ناشی از کرونا نه تنها بر افت تحصیلی دانش‌آموزان، بلکه بر ترک تحصیل آن ها نیز اثر گذاشته است، ادامه داد: بر این اساس دغدغه ما پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده و ترک تحصیل است که طرح تثبیت و تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی تا حدودی بر روند یادگیری دانش‌آموزان تاثیر مثبت داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.