سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال افتتاح شد

درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال کشور به بهره برداری رسید.

در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت احوال کشور، درگاه خدمات الکترونیک با ارائه ۱۰ خدمت به مردم در راستای کاهش مراجعات و تعامل بیشتر و دوسویه با مردم و همچنین سازمانی تمام الکترونیک و غیر حضوری راه اندازی شده است.

همچنین بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم در جهت ساماندهی افراد فاقد شناسنامه و تأکیدات رئیس جمهور و وزیر کشور در این خصوص، ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شناسایی و ساماندهی این افراد برای افرادی که فقط شناسنامه هستند یک کارت و کد شناسایی صادر خواهد شد تا وضعیت تابعیت آنها مشخص شود.

سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) شامل خدماتی مانند پایگاه اطلاعات خانواده (روابط سببی و نسبی)، ثبت نام کارت هوشمند ملی، درخواست تغییر نشانی، درخواست انتخاب نام، مدارک پیدا شده، درخواست صدور گواهی تجرد، ثبت شکایات، اخبار و قوانین و مقررات است.

با توجه به ایجاد سامانه و بانک اطلاعاتی مختص افراد فاقد شناسنامه، تمام اقدامات و مکاتبات در خصوص آنان ثبت و ضبط می‌شود.

در این سامانه برای این افراد شناسه‌ای اختصاصی تعریف شده و با اخذ اثر بیومتریک برای آنان کارت موقت مختص افراد فاقد شناسنامه صادر می‌شود.

در این سامانه برای این افراد شناسه‌ای اختصاصی تعریف شده و با اخذ اثر بیومتریک برای آنان کارت موقت مختص افراد فاقد شناسنامه صادر می‌شود تا هنگامی که فرد در وضعیت فاقد شناسنامه و بررسی پرونده در شورای تامین یا هیات پنج نفره به سر می‌برد.

این کارت معتبر است و می‌تواند با استفاده از آن از مزایای اجتماعی بهره‌مند شد و پس از تایید یا رد تابعیت آنان این کارت و شناسه مربوطه ابطال می‌شود و سایر مراحل مربوطه طی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.