سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیلاب در پاکستان مأموریت کمک‌رسانی به افغانستان را محدود کرده است

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد بیش از ۴۲۰ هزار مهاجر افغانستانی از سیل‌های اخیر در پاکستان آسیب دیده‌اند.  

یک منبع سازمان جهانی غذا می‌گوید در نتیجه سیلاب‌های ویرانگر و بی‌پیشینه در پاکستان، مأموریت کمک‌رسانی به افغانستان با موانع روبرو شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد علاوه بر پاکستانی ها  بیش از ۴۲۰ هزار مهاجر افغانستانی نیز از سیل‌های اخیر در پاکستان آسیب دیده‌اند که به کمک‌های فوری نیازمند هستند.

براساس گزارش این نهاد، مهاجران افغانستانی آسیب‌دیده در بخش‌های ایالت های خیبرپختون‌خوا، سند و بلوچستان پاکستان زندگی می‌کنند که در سیلاب‌های اخیر متأثر شده‌اند.

کریس کایی، رئیس بخش پاکستان در سازمان جهانی غذا به خبرنگاران در ژنو گفت: در حال حاضر آنان برای تهیه مواد غذایی به نیازمندان در پاکستان تمرکز می‌کنند.

کریس کایی گفته است: آنان نه تنها از کمبود مواد غذایی در پاکستان نگرانی دارند، بلکه سرازیرشدن سیلاب در پاکستان تأثیر منفی بر کمک‌رسانی در افغانستان دارد و این مایه نگرانی بیشتر آنان شده است.

رئیس بخش پاکستان در سازمان جهانی غذا گفت که پاکستان، راه و مسیر خیلی مهم برای رساندن کمک‌ها به افغانستان است؛ در حال حاضر جاده‌ها در پاکستان ویران شده‌اند.

این در حالی است که بخش بزرگ این کمک‌ها نخست به بندر کراچی می‌رسد و سپس به افغانستان منتقل می‌شود.

به گفته کریس کایی برنامه جهانی غذا سال گذشته حدود ۳۲۰ هزار تن مواد غذایی را از پاکستان به افغانستان منتقل کرده است.

رئیس عملیاتی برنامه غذایی جهان در پاکستان گفته است، محصولات امسال گندم در این کشور (پاکستان) در مناطقی نگهداری می‌شد که بخش بزرگ آن را سیلاب‌ها از بین برده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.